Boot problem på gammel maskine.
Fra : Chris

Dato : 17-10-01 08:46

Hej NG.

Jeg var så letsindig at love en venindes veninde at hjælpe med noget
Stofa-Net.
Pigen "glemte" lige at nævne, at selve hendes computer vistnok heller ikke
kører.
Søsteren "hjalp" med at montere et netkort, og siden da har tingene ikke
helt virket efter hensigten. De rykkede lidt rundt med grafikkortet også for
at få plads til netkortet. Herefter pillede de lidt i BIOS'en, så intet
længere virkede - imponerende!!!

Nu sidder jeg så med aben. Det er en AMIBIOS med datoen 24/7-94. Jeg har
fået den til at genkende RAM, HD, floppy, keyboard og mus. Nu troede jeg jo
så, at alt var fryd og gammen, og at den var klar til noget Win, men sådan
er det nu ikke lige. Når jeg booter kommer oversigten over enheder, og flg.
5 linjer på skærmen:

256KB External Cache
75MHz CLOCK
PCI SLOT 1 use IRQ none
PCI SLOT 2 use IRQ none
PCI SLOT 3 use IRQ none

Herefter er systemet standset.
Hvordan afhjælper jeg dette?

Hvilket OS vil I øvrigt anbefale til maskinen? Det kan tilføjes, at den har
omkring 29MB RAM og en disk på 815MB. Pigen har en plan om at den skal
anvendes til Stofa-net. Jeg kan nok konkludere, at vi ikke snakker NT, ME,
2k o.l. Men er det en 95'er eller 98'er der skal til?

Jeg håber på hurtigt svar!
På forhånd tak!
Jeg læser NG igen over middag i dag.

De bedste hilsner fra
Chris.

Fra : Chris

Dato : 17-10-01 08:57

"Chris" <vNeOnSgP@ApMc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Herefter er systemet standset.
> Hvordan afhjælper jeg dette?
>
> Hvilket OS vil I øvrigt anbefale til maskinen? Det kan tilføjes, at den
Øhbøeh...20(!) MB RAM!!!

Fra : René Jensen

Dato : 17-10-01 10:28

Flår alt ud af pc'en bortset fra grafikkort, RAM og harddiske. Start så
maskinen op, kan den overhovedet begynde at boote?

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"