Finde tekst indholdet af den aktuelle url
Fra : Claus

Dato : 17-10-01 07:46

Hey ng
Er der nogen der ved hvordan man læser den aktuelle url og
"putter" url´en ind i variable som en streng

MVH
Claus Pryds

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Marten Ølgaard

Dato : 17-10-01 10:37

window.location

indeholder urlen

/Marten

Fra : Claus Pryds

Dato : 18-10-01 06:37

"Marten Ølgaard" <oelgaard@comonto.dk> wrote in message
> window.location
>
> indeholder urlen

Det har du ret i men den returnere ikke url'en som en streng.

Jeg har også forsøgt mig med document.URL som retunere indholdet af url'en,
men jeg kan ikke få lov til at smide den i en variable og "pille" den del
af url'en som jeg skal bruge ud, har prøvet både med split og subString men
jeg får en fejlmeddelse der lyder ca sådan her
"objectet dont suport this method" så min konklusion er at url'en bliver
ikke opfattet som en string.

Spørgsmålet er så hvordan får jeg javascript til at opfatte url'en som en
string ?

Har førsøgt med :

UrlStreng = new String(document.URL);
DelAfUrlStreng = UrlStreng.substring(0,2)

Samme fejl !
Er der en anden metode til at kovertere url'en til en string ?

En sidste ting grunden til at jeg skal lave denne operation er:
I forbindelse med nogle batch kørseler via en browser og en terminal server
komponet samt en cd rom skal jeg kende brugerens Drev bogstav på cd rom
drevet som i dette tilfælde vil fremgå af browserens adresse felt (url'en).
Håber der er en der kan hjælpe mig!
--
MVH
Claus Pryds

Fra : Claus

Dato : 18-10-01 07:24

[snip]
> UrlStreng = new String(document.URL);
> DelAfUrlStreng = UrlStreng.substring(0,2)

Fandt lige ud af det man skal bare skrive :

HelUrl = new String(document.URL.substring(0,2));

Så virker det som det skal !