Furesøen 3D kort
Fra : Sune

Dato : 17-10-01 00:47

For et stykke tid siden var der en, der lagde et 3D-kort over Furesøen ud i
dk.binaer.

Ved nogen hvor det kan skaffes idag ?

Forøvrigt var der en, der fornylig anbefalede en bog med kort over danske
søer af Thorkild Høy. Jeg fandt den på biblioteket - kan virkelig anbefales.
En meget spændende bog med gode søkort i.

Knæk & Bræk
Sune

Fra : Silverflame

Dato : 17-10-01 15:52

> Forøvrigt var der en, der fornylig anbefalede en bog med kort over danske
> søer af Thorkild Høy. Jeg fandt den på biblioteket - kan virkelig
anbefales.
> En meget spændende bog med gode søkort i.

Hvad er det for en bog??? Indeholder den alle danske søer eller bare et
udsnit eller hva'?
MVH SF

Fra : Anders og Berit

Dato : 17-10-01 19:28

Det er ikke en bog, men en serie af bøger delt ind i amter. Og de er meget
spændende læsning.

De dækker alle vore større søer. Jeg husker ikke lige hvor de skærer fra,
men der er rigtigt mange.

Læs dem.
Anders

Fra : Sune

Dato : 18-10-01 12:23

Det er rigtigt som Anders beskriver. Det er en række af bøger, som hedder
"Danmarks søer"

Den jeg har lånt, omhandler Roskilde Amt, Københavns Kommune og Købehavns
Amt.

Den er meget detaljeret (200 sider) og har rigtig mange søer med. Det jeg
primært skulle bruge var furesøen. Her beskrives faktisk hele
Mølleå-forløbet med historie, lidt om fiskebestand og små detaljer som den
lille rør-kanal fra Søllerød Sø til Vejle-sø (som har kanal til Furesøen).
Den nævner også lidt om de forskellige udsætninger, man har forsøgt i tidens
løb (bl.a. ørred i Furesøen.)

Meget grundig bog med mange gode kort. Kan absolut anbefales.

Knæk & Bræk
Sune

Fra : Kåre Kjeldsen

Dato : 22-10-01 11:31

"Sune" <hodal@hotmail.dk> wrote in message news:9qmdov$1t9$1@sunsite.dk...
> [...]
> "Danmarks søer"
>
> Den jeg har lånt, omhandler Roskilde Amt, Københavns Kommune og Købehavns

Har lige tjekket på det lokale bibliotek. Jeg kan kun finde 5 bind, og de
dækker kun Sjælland og Fyn. Kan det passe at der ikke findes en for Jylland?

Kåre

Fra : Sune

Dato : 22-10-01 14:00

"Kåre Kjeldsen" <eva.kaare@get2net.dk> skrev i en meddelelse
[klip]
> Har lige tjekket på det lokale bibliotek. Jeg kan kun finde 5 bind, og de
> dækker kun Sjælland og Fyn. Kan det passe at der ikke findes en for
Jylland?

Det passer sikkert meget godt. Jeg slog lige op på www.bibliotek.dk og den
nævner kun de 5.

Jeg synes jeg læste i et tidligere indlæg at flere var på vej, men hvornår
vides ikke.

knæk & bræk
Sune

Fra : Kim Hansen

Dato : 18-10-01 13:14

On Wed, 17 Oct 2001 01:46:57 +0200, "Sune"
<hodal@hotmail.dk> wrote:

>For et stykke tid siden var der en, der lagde et 3D-kort over Furesøen ud i
>dk.binaer.
>
>Ved nogen hvor det kan skaffes idag ?

Hvis det er det jeg tror det er,
har jeg lagt det i dk.binaer

Det har jeg nu alligevel selv om det måske ikke er det

M.v.h.
Kim Hansen
GSX 1100 EF
Fyn

Fra : Sune

Dato : 18-10-01 14:30

Tak for det. Jo, det var det jeg tænkte på.

Knæk & Bræk
Sune