Dumt spørgsmål
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-10-01 16:43

Hej et Newbie spørgsmål

Jeg indstallerede Linux Mandrake 8,1 igår.

Som faktisk kører røv dårligt.. Den gik endag ned, frøs.

Nårr. Men hvordan i delme hullen, indstallere man nye programmer? Når man
henter et Program, Fx Visual Route. Så er der en masse filer. Men jeg kan
ikke få den til at indstallere. Hvad skal man gøre med sådanne filer?

Og hvad med ICQ´s Java version til Linux. Der er også en masse filer, men
kan heller ikke indstallere.

Ja undskyld mine ?´s

Mvh. Bjarke

Fra : Kent Friis

Dato : 16-10-01 18:16

Den Tue, 16 Oct 2001 17:42:52 +0200 skrev Bjarke Hansen:
>Hej et Newbie spørgsmål
>
>Jeg indstallerede Linux Mandrake 8,1 igår.
>
>Som faktisk kører røv dårligt.. Den gik endag ned, frøs.

Jeg kender ikke lige Mdk 8.1, men det plejer at betyde hardware-
problemer.

>Nårr. Men hvordan i delme hullen, indstallere man nye programmer? Når man
>henter et Program, Fx Visual Route. Så er der en masse filer. Men jeg kan
>ikke få den til at indstallere. Hvad skal man gøre med sådanne filer?

Det kommer an på hvad det er for filer du henter.

Mandrake bruger .rpm til installation.

>Og hvad med ICQ´s Java version til Linux. Der er også en masse filer, men
>kan heller ikke indstallere.

Prøv at bruge den ICQ der med 90% chance følger med Mdk i stedet.

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : Jesper Krogh

Dato : 16-10-01 18:43

In article <9qhq05$8rn$1@sunsite.dk>, Kent Friis wrote:

> Prøv at bruge den ICQ der med 90% chance følger med Mdk i stedet.

licq er på Installations CDen.

--
../Jesper Krogh, jesper@linuxpusher.dk
webshop: http://www.linuxpusher.dk

Fra : Karsten

Dato : 16-10-01 19:05

In article <3bcc563d$0$8089$edfadb0f@dtext.news.tele.dk>, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*remove*spamfilter.dk> wrote:

> [...]
> filer?
>
> Og hvad med ICQ´s Java version til Linux. Der er også en masse filer,

Hej Bjarne

Ikke at jeg syntes at dine spørgsmål er dumme, men hovedparten er vist
besvaret i de glimrende "friheden til ..." bøger fra sslug. Det er både
hurtigere og nemmere end at skulle vente på at newsgroup'en. Du kan finde
dem her:

http://www.sslug.dk/linuxbog/

Jeg tror de kan spare dig en masse tid. Og ros for dit fine valg af OS:)

--
/Karsten
Please encrypt! Mail me for key.