Stort problrm
Fra : Jakob

Dato : 16-10-01 15:21

En ven har tre pc (win98), som køre sammen i netværk.
Med en Cisco 760 (761) isdn router er de på internettet.
Det hele har kørt fint i over et år, men fra august md. og frem, er der
lavet flere tusinde opringninger til internettet, nogle vare nogle få sek.
og andre flere timer, opringningerne sker på alle tider af døgnet.

Kan det være en opsætnings fejl i routeren, eller program der prøver at
komme på nettet.

Findes der et program der kan spore hvad for et program der prøver at komme
på nettet.

Hvad skal jeg se efter i opsætningen på routeren.

MVH Jakob

Fra : Martin Petersen

Dato : 16-10-01 15:34

"Jakob" <webadmin@it.dk> wrote in message
> [...]
> komme på nettet.
>
> Findes der et program der kan spore hvad for et program der prøver at
En firewall som f.eks. zonealarm (http://www.zonealarm.com) er udmærket til
formålet.

Det kan fx være en webserver som IIS der får routeren til at ringe op..

Martin

Fra : Dan Mortensen

Dato : 16-10-01 16:43

On Tue, 16 Oct 2001 16:34:09 +0200, "Martin Petersen"
<martin@REMOVEfyrreklitten.dk> wrote:

> [...]
>formålet.
>
>Det kan fx være en webserver som IIS der får routeren til at ringe op..

Eller fil/print-deling. Det har jeg prøvet. Heldigvis har jeg
Pro@ccess IDSN, så det koster ikke extra...

Det kan også være Routeren/opsætningen af routeren der gør det. Jeg
kan ikke lige finde min setup-fil, men du kan prøve at sætte threshold
lidt op.

/Dan MOrtensen

Fra : MJ

Dato : 17-10-01 08:56

> Det hele har kørt fint i over et år, men fra august md. og frem, er der
> lavet flere tusinde opringninger til internettet, nogle vare nogle få sek.
> og andre flere timer, opringningerne sker på alle tider af døgnet.

Har selv haft lign. problem, hvor bla. antivirus og real-audio kaldte op på
alle tider af døgnet.

Luk alle maskiner, og boot dem en af gangen, så ser du hvor problemet
opstår. Hvis opkaldene stammer fra denne type programmer, vil de typisk
ringe op når maskinen bootes.

Hilsen
Morten

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 18-10-01 12:15

> [...]
> komme på nettet.
>
> Findes der et program der kan spore hvad for et program der prøver at

det er typisk fil- og printerdeling der laver noget netbios fil på tcp 139
og deromkring. Der er et filter til at tage denne trafik i routeren. Check
at det er slået til. (www.cisco.com)

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk