Re: Re: Tænk Jer om inden I svarer på indl~
Fra : "Michael Milert Hans~

Dato : 24-11-00 17:02

Hørt
Hr. E. Thorsen
Som ny i dette forum, virker det rimeligt afskrækkende at læse om personlige
felttog.
Skriv om fiskeri og ikke om kommunikation.

Milert

--
Posted from IDENT:qmailr@mail1.stofanet.dk [212.10.10.6]

Fra : Erik Munck

Dato : 24-11-00 17:18

Som ny skal du vide, at vi har kørt en til tider usaglig debat, dette gælder
fra alle sider.
Men en gruppe der diskuterer en anden gruppe / fritidsfornøjelse på denne
måde, kan vel ikke forvente andet, end at vi blander os i debatten.
Iøvrigt er det vel lidt forkert at adskille vores fritidsfiskeri på denne
måde, vi har fælles interesser og der er utrolig mange garn-,ruse-,
krogefiskere der finder stangen ligeså spændende og har gjort det i mange
år.
Der er indlæg fra personer der helt klart hader garnfiskere og kører denne
hetz på usaglig vis og ender ofte med at føre debatten hen på noget helt
andet en sagen det drejer sig om.

Erik Munck - fritidsfisker med både stang og faststående redskaber.

"Michael Milert Hansen" <Milert@stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NEBBIGOHCLCEOKGPLADKIEALCAAA.Milert@stofanet.dk...

Fra : Guster D

Dato : 24-11-00 17:29

Enig. Godt ord igen!!

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 15:27

Fra : N/A

Dato : 25-11-00 15:27

Fra : holst

Dato : 25-11-00 15:27

I understående mail skal I lige have i baghovedet, at jeg ikke har noget
imod den almindelige stangfisker, som kan tolere andre end sig selv.
Desværre er der nogle personer i jeres rækker, som kan ødelægge Jeres image.
Disse personer tænker mere på at ødelægge det for alle andre, der også kan
lide at fange en fisk!! Jeg kan kun sige, at det er synd at disse personer
skal ødelægge så meget - ikke kun for os, men også i sidste ende for jer
selv!!
Jeg ved også fra andre stangfiskere, at nogle har fået nok af de egoistiske
og ekstreme holdninger, som disse personer ligger for dagen.

Leis <leis@post11.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8vn681$1qj$1@news.inet.tele.dk...

> Flot " -Havde I ikke gjort det samme??"

Dejligt, at du kan lide mit sprogbrug!!

- næhh, formentlig ikke! Intet
> interesserer os mindre end hvad totalt fredløse
> garn/fritids/erhvers?-fiskere har at sige.

Det er nemlig fejlen ved den type pindfisker, som du åbenbart hører ind
under. Det eneste som interesserer Jer, er Jer selv og Jeres interesser.
Magen til egoistisk og snæversynet holdning findes ikke hos mange andre
grupper i samfundet!! -Hvorfor??? Er det et spørgsmål om at I ikke kan få
fisk nok til Jer selv eller hvad er Jeres problem? -Fanger I ikke de fisk,
som I skal bruge?? Husk, det er jo kun af LYST.

> I har da alverdens ret til at "forsvare" jer. Men føler I virkelig det er
> nødvendigt? Hvis -> Ja, hvorfor den dårlige samvittighed?!

Ja, gu fanden føler vi at det er nødvendigt at forsvare os. Der bliver hele
tiden lagt nye restriktioner på fritidsfiskeriet, og det skyldes primært
Jeres uretfærdige hetz!! Vi kan prøve at vende den om. Vil du ikke også have
forsvaret dig, hvis nye restriktioner på lystfiskerområdet var en årlig
begivenhed? -Hvis I kun måtte have 10 meter line på hjulet, krogen skulle
være uden modhage og stangen skulle være en bambuspind. Uha, der ville blive
borgerkrig!!

> Vi kører ikke en "uretfærdig hetz" imod jer, vi ( læs: jeg) mener blot at
> jeres (læs: ihvertfald din) moral, ikke berettiger til mere end kedelige
ord
> fra os (læs: mig)!

Hvis I ikke kører en uretfærdig hetz imod fritidsfiskerne, så er der ikke
længere noget som hedder uretfærdig!! Hvis en anden gruppe af mennesker
repræsenterer så fjendske holdninger som I gør, ville de blive betragtet som
racister!! Hvis ikke I kører en hetz, så ved jeg ikke hvorfor en god del af
opslagene her på siden handler om fritidsfiskere, om at tage billeder af os,
om at svine os til, osv...... Helt ærlig, koncentrer I Jer nu om Jeres egne
rækker i første omgang. Der er mindst lige så mange svinestreger og
ulovligheder.

> NEJ, I (fritids/garn/erhvervs-?fiskerne) hører IKKE til i denne NG. Den
> hedder dk.fritid.LYSTfiskeri - hvor er det lige - i forhold til en del af
> dine tidligere indlæg - du selv mener at høre til!?

En ting er sikkert! Jeg fisker i allerhøjeste grad af lyst. Jeg elsker mit
fiskeri, og at være på fjorden. Jeg er bare så bange for at det snart får
ende, og det kan jeg kun takke stangfiskerne for!!

holst

Fra : Alex Linaa

Dato : 27-11-00 07:46

"Leis" <leis@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Intet interesserer os mindre end hvad totalt fredløse
> garn/fritids/erhvers?-fiskere har at sige.

Lad os håbe at vore politikere ikke har den samme holdning til os, eller
nogen anden for den sags skyld.
Tal for dig selv, og din egen intolerence!

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Erik Munck

Dato : 25-11-00 07:59

Da vi har de samme interesser, mener jeg vi alle er personer der fisker af
lyst. Det er vedtaget at vi hører under gruppen det rekreative fiskeri og
dette er vel meningen med al form for friluftsliv ?.
Jeg finder mange af indlæggene gode og relevante, men indimellem er der dog
indlæg der er usaglige og kræver en reaktion og , indrømmet, også usaglige
tiltag.
Som jeg tidligere har skrevet, kræver vores fælles interesse en dialog og
der foregår også en dialog andre steder der er saglig og konstruktiv. Vi har
udvalgene for det rekreative fiskeri og der gøres et stort arbejde for plads
til alle ved kysten.

Muncken

Fra : Anders Wøbbe

Dato : 25-11-00 14:17

Erik Munck skriver:

> Jeg finder mange af indlæggene gode og relevante, men indimellem er der dog
> indlæg der er usaglige og kræver en reaktion og , indrømmet, også usaglige
> tiltag.

Du skulle have været bedemand.
MVH AndersW

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 11:41

""Michael Milert Hansen"" <Milert@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
personlige
> felttog.
> Skriv om fiskeri og ikke om kommunikation.

Hørt!

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 12:39

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 12:39

Fra : N/A

Dato : 27-11-00 12:39

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 12:39

"Jan Larsen" <jan_larsen@net.dialog.dk> wrote in message

> Jeg syntes nu at budskabet gik ret igennem i Eriks skriv - trods
> forskrivningen "Fritidsfiskere / Lystfiskere / Sportsfiskere". - der i
> bund og grund vel er af samme interesse: Fisk på bordet, imens man dyrker
> sin hobby!...... Eller hur?
>
> Lad nu være med at fortælle mig og resten af den undrende læserskare, at
> fritidsfiskerne (garnfiskerne!) sælger af deres overskud.... DET har jeg
> set FOR mange lystfiskere til, der også gør!

Det er ikke alle garnfiskere som gør!
Pas lidt på ikke at generaliserer for meget.
Jeg mener det er en god ide at høre meninger fra både stangfiskere og
garnfiskere, der skal være plads til alle!

Tak for en god debat!

Fra : Erik Thorsen

Dato : 27-11-00 12:56

"Jan Larsen" <jan_larsen@net.dialog.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har skrevet det før - og gør det igen nu: Jeg er ikke sikker på at vi
> på www.enterpol.dk / Lystfisker, gider ha' denne NG's link mere... Jeg
> gider sgutte - og spørger den lille gruppe jeg administrerer, om DE gør!

Mon ikke flere på selv samme NG, som du ikke gider, er ret så ligeglad med
hvad du gider. Så hvis du gad - herr administrator - futte hen hvor dit
talent bliver påskønnet på en helt anden måde end her, så gider jeg (måske
vi) godt sige farveller.
erik thorsen

---------

Den, som kun kan kalde en spade for en spade, burde udstyres med en.
Oscar Wilde

Fra : Guster D

Dato : 27-11-00 13:03

Seriøse indlæg TAK!

Fra : Jan Hartvig

Dato : 27-11-00 15:49

On Mon, 27 Nov 2000 12:02:41 GMT, "Guster D" <mfdahm@hotmail.com>
wrote:

>Seriøse indlæg TAK!
Idiot!!

Fra : Erik Munck

Dato : 27-11-00 17:02

Hvad Hr.Thorsen skriver, kan ikke tages for seriøst, han har det med at
dreje teksten ( fordreje) så den passer til hans kram. Det er vist ikke
første gang at Hr. Thorsen er blevet exkluderet, både af egne og sandelig
også af ministeriet. - ikke sandt Hr. Thorsen.

Muncken

Jan Hartvig <cis9264@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a22742d.5921344@news.cybercity.dk...

Fra : Jan Hartvig

Dato : 27-11-00 18:53

On Mon, 27 Nov 2000 16:02:08 GMT, "Erik Munck" <erik.munck@get2net.dk>
wrote:

> [...]
>første gang at Hr. Thorsen er blevet exkluderet, både af egne og sandelig
>også af ministeriet. - ikke sandt Hr. Thorsen.

Er det noget du har belæg for sige, eller er det en af dine sædvanlige
uddokumenterede påstand. Jeg tror på det sidste, så vi ser frem til at
du underbygger din påstand. Ellers kan vi kun sige, at det er dig der
er fyldt med løgn.
hilsen Jan Hartvig

Fra : John Hewalo

Dato : 28-11-00 21:16

On Mon, 27 Nov 2000 09:08:47 +0100, "Erik Breum Petersen"
<breum@hehe.com> wrote:

>I øvrigt er lystfiskeri vel også en slags fritidsfiskeri.

Jeg kan fuldtud tilslutte mig dit indlæg. (altså lige bortset fra
qoutningen.)
--
Venlig hilsen
John