UDP porte ??
Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-10-01 00:20

Hej!

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og kan ikke finde ud af, hvad det
er, som lytter på disse porte:

Proto Recv-Q Send-Q Local Address Foreign Address State
tudp 0 0 *:32768 *:*
udp 0 0 *:32772 *:*

Nogle forslag ?? Kan man på en eller anden måde finde ud af hvilke
porte der hører sammen med hvilke programmer/daemons ?? (altås mest de
ukendt, som ikke umiddelbart figurerer i services)

/Brian

Fra : Peter Brodersen

Dato : 16-10-01 00:26

On Tue, 16 Oct 2001 01:19:35 +0200, Brian Ipsen <Spammers@blow.me>
wrote:

>Nogle forslag ?? Kan man på en eller anden måde finde ud af hvilke
>porte der hører sammen med hvilke programmer/daemons ?? (altås mest de
>ukendt, som ikke umiddelbart figurerer i services)

lsof som root:

# lsof -i:32772

# lsof -i:32768

--
- Peter Brodersen

Fra : Brian Ipsen

Dato : 16-10-01 00:25

wrote:

> [...]
>porte der hører sammen med hvilke programmer/daemons ?? (altså mest de
>ukendt, som ikke umiddelbart figurerer i services)

Via Google fandt jeg omsider:
lsof -i | egrep "COMMAND|LISTEN|UDP"
De omtalte programmer: 32768 er named (Bind 9) og 32772 er squid - men
hvorfor pokker står de med en "snabel" ude på den måde (eller har jeg
misforstået et eller andet) ?

/Brian