Je' ka't hit' u' a' de'
Fra : SFJ

Dato : 15-10-01 20:36

Jeg har læst en masse af de tidligere indlæg igennem, men er ikke nået
længere med mit problem, som er:

Jeg har fast internetforbindelse gennem antenneforeningen, og vil gerne dele
denne med 2 pc'er. De kører begge w2k, og er opsat i et tcp/ip netværk.
Hidtil har jeg kørt med kabelmodem'et koblet ind over et ekstra netkort og
så delt forbindelsen vha. af WinGate, men hu har jeg købt en switch -
Netgear FS105, som skulle kunne gøre jobbet.

Altså jeg har nu koblet hele molevitten på switchen, og netværket kører
fint, men jeg må jo nødvendigvis have det sat op således at der er 2
ipadresser på et og samme netkort?
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q156/7/72.asp forklarer
hvordan, men kun til w95/98/me.

Nogen der ved hvordan man gør til w2k? Eller andre gode forslag?

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : SFJ

Dato : 15-10-01 20:42

Jeg skulle måske lige nævne at jeg har 2 faste ipadresser.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-10-01 20:51

"SFJ" <s.f.j@get2net.dk> wrote in message
> Jeg skulle måske lige nævne at jeg har 2 faste ipadresser.

Har du sat dine computere op til de rigtige Gateway´s så? Altså den ene
computer, gateway IP 1, og den anden pc, gateway Ip2?

Fra : SFJ

Dato : 15-10-01 21:03

> "SFJ" <s.f.j@get2net.dk> wrote in message
>
> Har du sat dine computere op til de rigtige Gateway´s så? Altså den ene
> computer, gateway IP 1, og den anden pc, gateway Ip2?

Jeg har på pc 1 en standard gateway som blev oplyst af antenneforeningen.
Skal jeg ændre den til pc 1 egen ip? og gøre det samme på pc 2 ?

Fra : DUdsen

Dato : 17-10-01 16:50

SFJ wrote:

> [...]
>
> Altså jeg har nu koblet hele molevitten på switchen, og netværket
> kører fint, men jeg må jo nødvendigvis have det sat op således at der

har du prøvet at sætte kabelmodemmet til svwitchens uplink port
bemærk at den swithens port et ofte er upling det vil sige at den ikke
kan bruges samtidigt med uplink.

Fra : DUdsen

Dato : 17-10-01 18:13