Læse fra HTML-side
Fra : Thomas Jørgensen

Dato : 15-10-01 19:13

Hej NG

Kan jeg via en stump kode komme til at læse på et bestemt sted i en
html-side, og putte/kopiere
dette over i en tekstboks/felt.
Ved ikke om der man finder stedet via x/y koordinatorer, eller om man kan
sige at tallene/bogstaverne
efter = skal kopieres ned i tekstfeltet.
På html-siden kommer der noget tekst og så står der f,eks.:

Kode=aabb123

Og det er så aabb123 der skal kopieres over i tekstfeltet.

Håber der findes lidt hjælp i gruppen
På forhånd tak.

Thomas J.

Fra : Niels Krogh

Dato : 16-10-01 07:01

Hej Thomas,

Prøv følgende kode snip :

Dim Pos as Long

Pos = Instr(1, Web1.Document.Body.InnerText, "Kode=",vbTextCompare)

If Pos > 0 Then
Text1.Text = Mid$(Web1.Document.Body.InnerText, Pos+5, 8) ' Ændr selv
længden der skal kopieres.
End If

Mvh
Niels K.