u-slettelig tabel i MySQL
Fra : Thomas Lundstrøm

Dato : 15-10-01 10:18

Vha phpMyAdmin oprettede deg for et stykke tid siden en tabel som jeg
kaldte test-tabel. Jeg fik fejlen "You have an error in your SQL syntax
near '-tabel..." så jeg tænkte at man ikke kan bruge "-" i tabelnavne,
og gav den et andet navn. Men tabellen _er_ belvet oprettet, uden at man
kan bruge den, eller slette den. DROP TABLE test-tabel giver samme fejl.
Jeg har kigget på http://www.mysql.com/doc/L/e/Legal_names.html men jeg
kan ikke finde noget om at "-" ikke skulle kunne bruges i tabelnavne.
Det er MySQL 3.23.41-max-nt på winNT.
Og så mit spørgsmål: Hvordan får jeg slette tabellen!?

Thomas Lundstrøm

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-10-01 11:04

"Thomas Lundstrøm" <thomas-l@mail.com> wrote in message
> Vha phpMyAdmin oprettede deg for et stykke tid siden en tabel som jeg
> kaldte test-tabel. Jeg fik fejlen "You have an error in your SQL
syntax
> near '-tabel..."

Opgrader til nyeste phpMyAdmin. Den skriver automatisk `` rundt om
navne, så slipper du for den slags problemer. :)
Men vil du gøre det manuelt, skriver du `test-tabel` i stedet for bare
test-tabel.

--
Mvh.

Niels Andersen