Markere kun et element af flere selcetboks~
Fra : Micah

Dato : 15-10-01 08:23

Jeg har på en side flere selectbokse og jeg skal KUN have
mulighed for at vælge én værdi på hele siden. Har I nogle bud på
hvordan man styrer det - evt med Javascript?

På forhånd tak!

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Sports-MC / Claus Be~

Dato : 16-10-01 17:28

Micah wrote:

> Jeg har på en side flere selectbokse og jeg skal KUN have
> mulighed for at vælge én værdi på hele siden. Har I nogle bud på
> hvordan man styrer det - evt med Javascript?

Noget a la:

function Modify()
{
document.formnavn.selectnavn1.selectedindex = 0;
document.formnavn.selectnavn2.selectedindex = 0;
document.formnavn.selectnavn3.selectedindex = 0;
}

<SELECT OnChange="Modify()">....bla, bla, bla</SELECT>

Hvis du vil være avanceret kan du lave en dynamisk metode der kan
nulstille alle andre selectboxe end den ændrede - kræver f.eks. at du
overfører det nuværende valg, samt navnet på boxen til modfiy() og
laver lidt ekstra kode...

Vh,
Claus

> På forhånd tak!

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Sports-MC.dk Fax: +45 3833 4071
Tomsgaardsvej 76 - 1 Phone: +45 3833 4070
2400 Copenhagen e-mail: info@sports-mc.dk
DK - Denmark www: http://www.sports-mc.dk
VAT number: 17 70 71 40