Linux og atm
Fra : thecorner

Dato : 15-10-01 00:47

er der nogle linux distibutioner der understøtter atm teknologi.

jeg spørger fordi jeg har netexpres adsl med atm kort speedstream, og
jeg kan simpelthen ikke få L..... til at virke under linux.
jeg har prøvet mandrake og corel linux.

og jeg har ikke mod på at begynde og skifte kerne eller sådan noget, det
er min viden slet ikke stor nok til.

så hvis nogen ved hvilke distibutioner hvor det er lige til at
installere, så vil jeg blive glad.

håber ikke mit spørgsmål er for dumt !!!

mvh Thomas (silkeborg)

http://www.kandu.dk/

Fra : Troels Bang Jensen

Dato : 15-10-01 01:26

thecorner wrote:

> [...]
>
> så hvis nogen ved hvilke distibutioner hvor det er lige til at
> installere, så vil jeg blive glad.
>
> håber ikke mit spørgsmål er for dumt !!!

Der er p.t. ingen distributioner der understøtter dette - så du bliver nødt til at lave en ny kernel.

Heldigvis er der en udførlig vejledning om hvordan man sætter en komplet
netexpres ATM forbindelse op på
http://www.koldfront.dk/text/netexpres.html -jeg er netop blevet færdig
med en sådan, og det kan varmt anbefales.

istedet for at bruge kerne 2.4.7 med de 2 patches fra Axboe kan du bruge
2.4.10 og patche den med ac patchen som du finder på www.kernel.org (der
er Axboes patches nemlig blevet inkluderet og 2.4.10 er en anelse mere
stabil end 2.4.7).

Mvh. Troels