Pro@cess og flere computere
Fra : Anders

Dato : 14-10-01 12:54

Hej.

Jeg har Pro@cess med en tilkoblet computer (en transportabel mac) for
øjeblikket. Men skal udvides med to andre. Jeg har to spørgsmål i den
forbindelse:

1) Min router er en Speedstream (der står 5711 på den. Ved ikke om det er
modelnummeret). Kan jeg umiddelbart benytte de de tre porte, som jeg ikke
bruger nu? Vil den så automatisk give de to andre computere de nødvendige IP
adresser?. De skal ikke bruges til andet end mail og www.

2) Den ene af de nye computere er en Win98 maskine med ethernetkort. Kan jeg
umiddelbart bruge den uden at skulle installerer drivere til kortet. Hvis
ikke, hvordan ser jeg om den har det nødvendige? Hvordan sætter jeg den til
at bruge DHCP og til at bruge ethernet i det hele taget?. Jeg har prøvet at
rode lidt med opsætningen, men det er noget anderledes end på mac´en, så jeg
var bange for at komme til at rode mere til end jeg bagefter ville kunne
rydde op igen.

PFT Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 14-10-01 13:14

"Anders" <ajkmine@boxershortsmac.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> bruger nu? Vil den så automatisk give de to andre computere de nødvendige

Ja

--
Martin Højriis Kristensen
http://www.makr.dk/?usenet - Nu næsten uden indhold men med korrekt URL

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 14-10-01 17:39

Anders wrote:

> [...]
> ikke, hvordan ser jeg om den har det nødvendige? Hvordan sætter jeg den til
> at bruge DHCP og til at bruge ethernet i det hele taget?

Windows har sandsynligvis selv opdaget dit netkort og installeret
drivere til det. Gå ind i "Start" -> Settings -> Control Panel og vælg
"Network". Check om "TCP/IP" er installeret som protokol. Hvis den ikke
er, så tryk "add" og tilføj den. Hvis den er installeret (eller når du
har installeret den), så tryk "propperties" og check at "Obtain
automatically an IP adress" er valgt. Hvis den ikke er valgt, så vælg
den og reboot. Så skulle du være flyvende....

// Flemming

--
Flemming Mahler Larsen, Media & Portal Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452