trichedit
Fra : Mortensen

Dato : 13-10-01 19:42

Hej

Jeg har et problem med en trichedit, hvordan får jeg trichedit til at gå til
en bestemt linie feks linie 10 og derefter markere teksten i linie 10?

Carsten Mortensen

Fra : Mortensen

Dato : 13-10-01 19:46

hej jeg glemte lige det er delphi 4.0 der bruges.

mvh
Carsten
Mortensen <CBM@indbakke.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3bc89940$0$51389$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas Rose

Dato : 14-10-01 11:18

Hej Mortensen,

"Mortensen" <CBM@indbakke.dk> wrote in message
> Jeg har et problem med en trichedit, hvordan får jeg trichedit til at gå
til
> en bestemt linie feks linie 10 og derefter markere teksten i linie 10?

Tag et kig på SelStart og SelLength attributterne på
TRichEdit-komponenten... men bemærk at de ikke arbejder med linienumre, men
med antal karakterer - dvs. for at gå til linie 10 og markere hele teksten i
linien, skal du tælle hvor mange karakterer der er indtil linie 10, og sætte
SelStart til denne værdi... og SelLength skal så sættes til antallet af
karakterer i linie 10...

Cheers,
Thomas