seriøst forhold
Fra : Ida Krog

Dato : 13-10-01 19:58

Hej
jeg har en ting jeg gerne vil vide,
om det at have et seriøst forhold
til en mand.. jeg har lige fået en
kæreste, og jeg har et problem i
at jeg gerne vil have dette forhold
til at fungere.. måske for al tid..

men hvordan`???

jeg håber på mange svar, og indlæg
så jeg kan blive klogere..

Der skal måske lige siges, at jeg er
25 og han er 36.. og jeg er sterilisaseret..
såååå der er ingen børn med i
forholdet..

med venlig hilsen
Ida

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 13-10-01 20:07

d. 13/10/01 20:57 skrev Ida Krog på idakrog@mail.dk i artiklen
3bc88e52$0$42088$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Hej
> [...]

Tja, jeg ved ikke noget, da jeg aldrig har prøvet det. Alligevel vil jeg
forsøge med nogle bud:

1. Tænk ikke over det, da du derved antyder muligheden for, at forholdet
ikke vil fungere.

2. Brug evt. denne gruppe som sparring, når der opstår problemer, for det
gør der.

3. Et parforhold er ikke nemt, og det er ikke meningen, det skal være nemt.
Derfor skal du betragte vanskeligheder som udfordringer, som skal
overvindes.

Med venlig hilsen

Børge

Fra : WeirdLabs

Dato : 15-10-01 18:30

Der er også et par andre ting der er MEGET vigtig når man skal ha' et
forhold til at fungere:

Kommunikation og tillid !

Det lyder måske som en lidt 'slidt' sætning, og det er det nok også. -Men
det gør det ikke mindte sandt.
Det er utroligt vigtigt at din partner ved hvordan du har det og hvad du
tænker og føler.

Mvh
WeirdLabs

Fra : Henning

Dato : 20-10-01 07:37

"Ida Krog" <idakrog@mail.dk> wrote in message
> Hej

Hej Ida

> jeg har en ting jeg gerne vil vide,
> [...]

Jeg kender dig som en dejlig, modig pige,
der ved hvilke ting du dagligt må slås med,
hvor svært du kan have det med nærhed i
visse perioder af dit liv, kan du klare den
nærhed så er meget vundet, han på sin side
skal kunne klare at give dig frihed til at takle
dine specielle sider, når dit behov derfor
dukker op, være stærk, når du er svag og
trækker dig ind i dig selv og den verden, der
er din specielle. Du må pøve, at fastholde drømmen
og håbet i de perioder, forklare ham at selv om
det måske ikke "ser sådan ud" så elsker du ham
alligevel og du vil kunne vise ham din kærlighed igen
om nogle dage/uger, Du må ikke falde for "fristelsen"
til at trække dig bort fra ham, i dine svære stunder.
Jeg gætter på, at din kæreste har lignende persolige
sider som du selv? Så må du være stærk for jer begge.

Der findes ingen opskrift på lykke, det er op til
dig selv, at manøvrere i parforholdet, så timerne der
føles gode og dejlige, bliver flere end timerne, der er
knabt så gode, lykke opnås kun glimtvist i korte
øjeblikke, der findes heller ingen opskrifter på at
have et parforhold, som er dækkende for alle mennesker,
du må selv finde din opskrift, gennem samværet med
ham du elsker og holder af.

Jeg holder så utroligt meget af dig og håber du har
fundet en kæreste, der passser til dig, men et forhold,
skal dyrkes for at bevares, det er vel det nærmeste
jeg lige kan komme en generel opskrift på.

> Der skal måske lige siges, at jeg er
> 25 og han er 36.. og jeg er sterilisaseret..
> såååå der er ingen børn med i
> forholdet..

Det er jo sjældent noget problem, for
to der holder af hinanden, så det vil ikke
være det der kan ødelægge noget i forholdet

Kærligst

Henning