Mørkt skærmbillede ? ? ?
Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 13-10-01 13:47

I dag da mine datter og søn sad og spillede på min PC gik billedet
pludselig hen og blev meget mørkt. Først troede jeg, at der blot var
blevet ændret i lys/kontrast-forholdet. Efter at have forsøgt dette og
opdaterer driveren til skærmen og senerehen udskifte skærmen med en
anden hvor jeg ikke oplevede denne meget mørke skærm.
Skærmen det drejer sig om er en Sony Multiscan E400
Er der nogen der har en idé om havd skærmen evt. kan fejle??

Alle besvarelser vil blive vel modtaget

På forhånd mange tak.........

Med mange venlige hilsener fra
Zulfqar Ali

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-10-01 15:22

On 13 Oct 2001 05:46:32 -0700, a1awan@hotmail.com (Zulfqar Ali Ahmad)
wrote:

> [...]
>Skærmen det drejer sig om er en Sony Multiscan E400
>Er der nogen der har en idé om havd skærmen evt. kan fejle??

Ser billedet normalt ud, bortset fra at det er mørkt, eller er det
også forvrænget/ucentreret? I så fald har jeg selv oplevet noget
lignende med en Sony GS200.

- Thomas

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 13-10-01 21:14

Thomas Finnerup <TF@Picco.dk> wrote in message news:<9djgstg47j5q8cf1i0cd89f5o4ejb7rt0f@4ax.com>...

> Ser billedet normalt ud, bortset fra at det er mørkt, eller er det
> også forvrænget/ucentreret? I så fald har jeg selv oplevet noget
> lignende med en Sony GS200.
>

> - Thomas

Billedet ser umiddellbart rimeligt normalt ud !! Ingen synlige
forvrængninger. Dog har jeg her til aften oplevet, at der fremkommer
nogle mærkelige underlige firkantede mønstre frem på skærmen. Dette
sker lige før monitoren viser det første billede under win-opstart og
varer måske nogle sekunder.

Mad venlige hilsener fra
Zulfqar Ali

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 13-10-01 21:24

> [...]
>
> Ser billedet normalt ud, bortset fra at det er mørkt, eller er det
> også forvrænget/ucentreret? I så fald har jeg selv oplevet noget

......og lige et par spørgsmål til Thomas:
da du oplevede noget tilsvarende hvad gjorde du ved det? Fik du det
repareret og faldt denne eventuelle rep. ind under garantidækningen?
Ved du hvad der forårsagede denne defekthed og hvad der skulle til for
at løse den? ? ?

Med venlig hilsener fra
Zulfqar Ali

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 13-10-01 21:36

On 13 Oct 2001 13:24:16 -0700, a1awan@hotmail.com (Zulfqar Ali Ahmad)
wrote:

> [...]
> repareret og faldt denne eventuelle rep. ind under garantidækningen?
> Ved du hvad der forårsagede denne defekthed og hvad der skulle til

Det var nu ikke helt tilsvarende, så. Min skærm gik i sleep-mode, og
da jeg så flyttede musen for at få billedet tilbage var det
ucentreret, mørkt og uskarpt. Derudover var OSD-sproget skiftet til
japansk og OSD'et var totalt låst. Andre havde oplevet præcist det
samme og mente, at der skulle udskiftes en chip og en elektrolyt-
kondensator (så vidt jeg husker).

Det var dækket af garantien, men jeg fik aldrig sendt skærmen ind, da
jeg ikke havde den originale emballage (eller tilsvarende). Dumt, men
sådan er der så meget.

- Thomas

Fra : Zulfqar Ali Ahmad

Dato : 14-10-01 08:35