(lyd)Isolering af Kabinettet.. hvad er bed~
Fra : Chingachgook

Dato : 13-10-01 12:53

Tænker på 3 produkter:
1) "Lyddæmpningspap AS. 4" fra www.Harald-Nyborg.dk (best. nr. 1389) til 149
kr. (4 plader á 400x500 mm, samt tykkelse på 4mm), De er selvklæbende,
beregnet til biler/metalplader

2) NC ShutUp lyddæmpningsmåtter fra www.studiedata.dk (kork plader fra Noise
Control, I har nok set dem ;)) 300 kr.

3) Noise Control Magic Fleece fra www.webconsult.dk (oxo fra Noise Control,
men er en nyere generation end ounkt 2) 385 kr.

Nogen der har erfaring med de forskellige produkter? hvilke(t) kan I
anbefale? var ude efter dem haral nyborg, men de havde udsolgt :(..... så
jeg bliver nødt til at vente, så jeg kunne lige så godt finde d af hvilket
der er bedst af de tre!

Forslag til andre produkter modtages gerne
Hilsen
Chingachgook

Fra : mf

Dato : 13-10-01 13:59

> 1) "Lyddæmpningspap AS. 4" fra www.Harald-Nyborg.dk (best. nr. 1389) til
149
> kr. (4 plader á 400x500 mm, samt tykkelse på 4mm), De er selvklæbende,
> beregnet til biler/metalplader

hvad med art. nr. 4394; Tykkelse 16 mm, 4 plader 400 x 500 mm. ???? de andre
er da vist mere til at dæmpe resonans ???

Fra : ClawZ

Dato : 13-10-01 17:02

Jeg har købt type plader hos H & N og først klæber du de tynde i (4mm'erne),
de tager resonansen, efter der klæber du de tykke uden på.. de tager lyden..
du skal bare passe på at den blanke side på de tykke plader, kan lede
strøm...

Jeg har sat pladerne i mit NoiseControl Kabinet.. og nu lever det op til
navnet...

kan ske jeg skulle knipse et par billeder af kabi.. ????
Lars Ardahl
-=Aka=- [~^DOS^~]SirEL
www.clandos.dk - Defusing Old Systems

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 13-10-01 17:37

"ClawZ" <sirel@mail.dk> wrote in message
> [...]
> navnet...
>
> kan ske jeg skulle knipse et par billeder af kabi.. ????

Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at se det endelige resultat :)

/Dennis

Fra : F.Larsen

Dato : 13-10-01 22:26

"Dennis Pedersen" <usenetspam@FJERNDETTEdaydreamer.dk> wrote in message

> "ClawZ" <sirel@mail.dk> wrote in message

> Jeg kunne ihvertfald godt tænke mig at se det endelige resultat :)

Ellers kig med her, jeg har brugt asfaltplader og skumgummiplader + div. andet

http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise/
http://hjem.get2net.dk/Quake2/LowNoise2/ (under konstruktion)

Der er links flere billeder her, bla. silverado køler:
http://hjem.get2net.dk/Quake2/

--
Flemming

Fra : Chingachgook

Dato : 13-10-01 17:39

> [...]
lyden..
> du skal bare passe på at den blanke side på de tykke plader, kan lede

hehe... ok

> Jeg har sat pladerne i mit NoiseControl Kabinet.. og nu lever det op til
> navnet...
>
> kan ske jeg skulle knipse et par billeder af kabi.. ????

det ville være lækkert og se
Men kan én af pladetyperne ikke gøre det? kan ikke forestille mig hvordan de
tynde skulle tage resonanse støjen når der er tykere plader udenpå (!)...
medmindre lyden gennemtrænger de tykke plader!!!

Fra : Kim Thomsen

Dato : 13-10-01 17:42

de tynde tunge plader skal modvirke den resonans der kan opstå, når
jernsiderne i kabinet ryster/svinger lidt.

Fra : ClawZ

Dato : 13-10-01 19:02

Ja de tynde plader man køber hos HN... vejer vist nok 6kg...

Mit kabinet er kommet op en vægt af 27,6kg... det var et helvede at skulle
ha det med
til netparty sidste weekend... men det var alles opmærksom hed hver...
)

Jeg tager billederne imorgen.. når lyset er bedre... hav tålmodighed...

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 14-10-01 01:40

"ClawZ" <sirel@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
lyden..
> du skal bare passe på at den blanke side på de tykke plader, kan lede

Alufolien på bagsiden af de tykke plader må kunne fjernes. evt. med en skarp
hobbykniv!
Den er der kun for beskytte skummet imod for høj varme fra motor og manifold
på bilerne, hvor pladerne er tænkt monteret.
I vort maskineri skulle der nødigt blive så varmt

Best Regards

Jesper

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 14-10-01 17:44

In article <3bc8656a$0$51398$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, sirel@mail.dk
says...
> [...]
> strøm...
>
> Jeg har sat pladerne i mit NoiseControl Kabinet.. og nu lever det op til

Jeg har lidt svært ved at forstå dit indlæg. Er det pladerne med bestillingsnr.
4394; Tykkelse 16 mm, 4 plader 400 x 500 mm., som du har installeret i dit
kabinet?

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Jeppe Vesterbæk

Dato : 21-10-01 16:09

Hej

Har du fået taget nogle billeder? Jeg vil _meget_ gerne se dit resultat da
jeg selv skal til at i gang med at "isolere".

/Jeppe

Fra : Kim Thomsen

Dato : 21-10-01 16:35

"Jeppe Vesterbæk" <vesterbaek@mail.tele.dk> wrote in message
> Hej
>
> Har du fået taget nogle billeder? Jeg vil _meget_ gerne se dit resultat da
> jeg selv skal til at i gang med at "isolere".
>
> /Jeppe

Se en nyrere tråd startet af SirEL:

"her er ligger billederne...

Som det er nu.. mangler jeg en del små steder og bunden af dæmpe med
skumpladerne...

FTP:
sirel.dyndns.dk ,port21
log/pass = kabi/kabi

Fra : SirEL

Dato : 22-10-01 16:22

Min ftp server har været nede.. men er oppe igen..

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-10-01 03:42

Bare du ikke køber hos webconsult.dk, de er LAAAAAAAAAAAAAAANGSOMME til at
levere og til tider ret "ubehøvlede" når man ringer og rykker. Desuden har
jeg oxo oplevet at ejeren løj! overfor mig. De var 7 uger om at levere en
silverado, og ejeren indrømmede til sidst at alm. kunders ordrer altid
kommer EFTER storkunderne, dvs. du får kun dine varer hvis ikke der er en
storkunde der bestiller dem!!!

Hilsen
Thomas

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 14-10-01 07:36

> De var 7 uger om at levere en
> silverado

Efterspørgslen var i en periode langt større end udbuddet. Derfor den lange
leveringstid. Alle forhandlere havde leveringsproblemer.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Jesper Ryskin

Dato : 14-10-01 11:35

> [...]
> silverado, og ejeren indrømmede til sidst at alm. kunders ordrer altid
> kommer EFTER storkunderne, dvs. du får kun dine varer hvis ikke der er en

1 * "Webconsult" har aldrig været langsomme til at levere. I foråret kunne
Noise Control stort set ikke levere Silverado, derfor gik det mere end
langsomt. Det var situationen uanset hvor du bestilte din køler.
2 * Ubehøvlet? Think nok.. Var der store problemer kunne du jo bede om
pengene tilbage - du havde fået dem på stedet.
3 * Jeg har _aldrig_ siger _aldrig_ løjet over for en kunde. Du kan måske
fortælle mig, hvad jeg har løjet om?
4 * Jeg husker godt, vi talte sammen - og dengang kunne jeg vist heller ikke
få dig til at forstå, hvad jeg sagde. Det var og er ikke Webconsult, der
foretager den slags prioriteringer. Det var/er Noise Control selv. Hvis jeg
bestiller en køler (til f.eks.dig), og en forhandler (f.eks.Studiedata)
dagen efter bestiller 100stk.hos Noise Control, ja så sendte de de
100stk.først. Men det er ikke en prioritering Webconsult foretog eller havde
nogen indflydelse på.
Det er for øvrigt situation hos alle producenter - storkunder kommer før de
små. Igen: Det har intet med Webconsult og/eller din ordre at gøre.

I dag leveres Silverado på 14 dage - så tingene har ændret sig, bl.a.fordi
vi ikke længere er afhængige af tyskernes lager, men har vores eget lager
dernede. Dvs. kunder bliver behandlet i den rækkefølge de kommer ind.

--
Mvh.Jesper Ryskin, ejer af Webconsult

Din computer larmer! I hvert fald mere end du sikkert gerne ville have.
Se på www.webconsult.dk om hvordan du får dæmpet din PC-støj.

Fra : J.Hansen

Dato : 14-10-01 12:41

Der var den...hehe jeg sad bare og ventede på dig Jesper

Fra : Thomas Jari

Dato : 15-10-01 16:25

> [...]
> silverado, og ejeren indrømmede til sidst at alm. kunders ordrer altid
> kommer EFTER storkunderne, dvs. du får kun dine varer hvis ikke der er en

Hmm. Der har været kæmpe lang leveringstid på dette produkt. Det ved alle.

Når du bestiller hos Webconsult kommer varene direkte fra producenten. Det
bliver du gjort opmærksom på på webconsult's site. Man kan så diskutere om
det er hensigtsmæssigt, men det er altså en del af deres koncept og det må
man respektere.

Jeg forstår ikke den her hetz mod et firma som for det første har så god en
politik mht returret og service og for det andet har en ejer som følger og
gerne besvarer indlæg i denne gruppe.

Det viser mig en ægte interesse for kunderne, og er en af grundende til at
jeg handler hos Webconsult.

Mvh
Thomas Jari

Fra : Andersen

Dato : 15-10-01 16:44

Jeg bestilte et Big Tower ATX + No VIBE HD ramme hos www.webconsult.dk i
onsdags, gik i banken torsdag for at overfører penge men glemt at få banken
til at skrive mit navn på overførslen af pengene.

samme dag fik jeg nyhedsbrev fra webconsult at de nye magic fleech måtter
var kommet til salg

ringede til webconsult for at fortælle at jeg havde glemt at få banken til
at skrive mit navn på overførslen og spurgte samtidig om jeg kunne få
magicfleech i min maskine da jeg gerne ville betale de 80 kr. xtra og den
flinke unge pige i den anden ende af telefonen svarede at det var helt i
orden og at hun ville sende en bekræftigelse lige så snart hun havde ordnet
min bestilling færdig. ringede i dag til dem igen og spurgte om de havde
glemt mig og jeg fik svar at det havde hun ikke 2 min senere fik jeg en mail
på at min ordre var sendt afsted til noisecontrol og det var da uden at de
havde fået de sidste 80 kr. som jeg skylder dem men de er over ført i dag

DET ER FAIR BEHANDLING.

tak til den søde pige i telefonen :) I LOVE U og det er fordi du skaffede
mig magic fleech i mit kabinet :)

Fra : Chingachgook

Dato : 15-10-01 17:26

LOL, som emnet ændre sif hurtigt
Fra isolering til kabinetet til en bedømmelse af et firma... LOL er det
eneste jeg kan sige.....

Fra : Andersen

Dato : 16-10-01 20:35

mit indlæg var nu ikke for at ændre trådens orginale TOPIC
men mere for at gøre op mærksom på at selv om at én har haft en ubehaglig
oplevelse behøver alle ikke at have det. For er der noget jeg hadder er det
folk der nedgør et firma i NG´s med mindre at det er det tråden handler om

men for mit vedkomende tror jeg at det beste valg ville være Noisecontrols
Magic Fleech - har ikke nogen erfaring selv men har flere kammerater der er
" sure " på mig fordi jeg får de NYE måtter og de " kun " har de gamle :)

Fra : Heinrich Borchmann

Dato : 19-10-01 20:46

On Sat, 13 Oct 2001 13:53:22 +0200, "Chingachgook"
<famtaba@mail1.stofanet.dk> wrote:

> [...]
>der er bedst af de tre!
>
>Forslag til andre produkter modtages gerne

Jeg har siliconelimet 12mm gipsplader på indersiderne af mit kabinet,
det fungerer ganske udemærket og har været billigt
Mvh. Janko