Akrylmaling på alkyd ???
Fra : Anders Rahbek Jensen

Dato : 23-01-01 09:00

Jeg har et gammelt møbel som jeg vil tro er malet med alkydmaling (pga.
alderen) nu har jeg slebet det glat, hvilket vil sige at der nogle steder er
rent træ og andre steder er maling.

1. Kan jeg bruge en akrylmaling oven på en alkydmaling? (jeg har nemlig
noget akrylmaling stående i den rigtige farve).

2. Skal jeg grundmale møblet eller kan jeg springe over det, når der er
gammel maling de fleste steder?

3. Hvordan finder man ud af hvilken type maling der er brugt i sin tid?
(ikke kun i dette tilfælde, men det kunne være rart at kunne skelne mellem
de forskellige typer).

På forhånd mange tak

Hilsen Anders

Fra : Bjerg & Olsen

Dato : 24-01-01 20:15

"Anders Rahbek Jensen" <andersrj@post11.tele.dk> skrev i en meddelelse news:94jdn8$rrv$1@news.inet.tele.dk...

> 1. Kan jeg bruge en akrylmaling oven på en alkydmaling? (jeg har nemlig
> noget akrylmaling stående i den rigtige farve).

Det giver normalt ingen problemer.

> 2. Skal jeg grundmale møblet eller kan jeg springe over det, når der er
> gammel maling de fleste steder?

Hvor der er bart træ bør du grunde.

Venlig hilsen
Erik Olsen

Fra : Anders Rahbek Jensen

Dato : 25-01-01 09:18

Tak for svaret, nu vil jeg så gå i krig!!

MVH Anders