Athlon Thunderbird 1400MHz VS. Athlon Pal~
Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 13-10-01 09:32

Hej

Jeg har et Soltek SL-75KAV bundkort med en 800@1003 MHz Duron.

Jeg overvejer at opgradere til en 1400 MHz TB men har nu set at man kan få
en AP 1700+ XP for små 800 kroner mere.

Men hvad for jeg for de 800 kroner, ud over 66 MHz ?

Jeg køre lige ny med en winXP 2600 og jeg skal helt klart køre winXP når den
kommer.
Står XP på AP1700 for en bedre proformas i windowsXP eller er det noget
andet smart ?

Mvh
Henrik

Fra : // Overby

Dato : 13-10-01 11:40

> Men hvad for jeg for de 800 kroner, ud over 66 MHz ?

En nyere generations CPU, der har bedre ydelse end den traditionelle Athlon

> Jeg køre lige ny med en winXP 2600 og jeg skal helt klart køre winXP når
den
> kommer.

Fornuftigt valg...

> Står XP på AP1700 for en bedre proformas i windowsXP eller er det noget
> andet smart ?

Har intet med XP at gøre. Det er AMD's nye måde at måle CPU'ers kraft. De
var trætte af at der blev målt på Clockfrekvens, hvor Intel er meget længere
fremme, så de indførte deres egen kategorisering, hvor tallet sjovt nok
kommer højere op....

Fra : Remmen

Dato : 13-10-01 12:59

> [...]
længere
> fremme, så de indførte deres egen kategorisering, hvor tallet sjovt

Jeg kan nu godt forstå at AMD er blevet en lille smule trætte af at alt
bliver målt på processorhastighed. En P4 når mht. de fleste opgaver
noget mindre end en Thunderbird/Palomino. en XP 1700+ skal læses som "Er
nogenlunde ligeså hurtig som en P4 1700". Tror det var på Anandtech at
der var en test hvor en XP 1800+ i langt de fleste tests slog en P4
2000.

Lars

--
www.matrixgames.com <-- Free wargames for download.
www.truecombat.com

Fra : Henrik Bruun-Peterse~

Dato : 13-10-01 15:33

" // Overby" <danieloverby@hotmail.com> wrote in message

> [...]
længere
> fremme, så de indførte deres egen kategorisering, hvor tallet sjovt nok

Ok så blev jeg lidt klogere, men jeg har fået en mail hvor jeg får at vide
at jeg skal have nyt bundkort er det virkeligt rigtigt ?

Mvh
Henrik

Fra : Martin K. Henrichsen

Dato : 15-10-01 22:18

Nope, du kan dl. nyeste(2001/10/12) bios fra Soltek som er
beregnet til at bruge sammen med XP.

Martin.