DIV-element med specificeret cursor
Fra : Jesper Stocholm

Dato : 12-10-01 16:34

Jeg vil gerne kunne lave noget tekst, der er understreget - men ikke er et
link ... det skal dog se ud som et link, når cursoren bevæges herover
teksten.

Jeg kunne forestille mig noget i denne retning:

.... men vil det virke i alle browsere ?

--
Er du også irriteret over, at din lokale grønthandler ikke slår dine varer
ind på kasseapperatet - og dermed undrager sig moms ? Så bed om en bon.

- Jesper Stocholm - http://stocholm.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 12-10-01 18:07

Fri, 12 Oct 2001 15:33:58 +0000 (UTC), skrev Jesper Stocholm
<spam@stocholm.dk>:

>... men vil det virke i alle browsere ?

Kun i IE, den rigtige at bruge er pointer, det forstås af
Netscape 6, Mozilla og Opera, men i IE først fra ver. 6.

Så brug <div style="text-decoration: underline;cursor:hand,
pointer">

Netscape 4 vil ikke forstå nogen af delene.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Allan Vebel

Dato : 12-10-01 22:22

Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Jeg vil gerne kunne lave noget tekst, der er understreget -
> men ikke er et link ... det skal dog se ud som et link, når
> cursoren bevæges herover teksten.

Hvorfor så ikke bare lave et rigtigt link der ikke fører nogen steder hen?

> ... men vil det virke i alle browsere ?

Det vil dette

Så kan jeg jo undrende spørge hvad du vil bruge det til?

--
Allan

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 13-10-01 10:06

Allan Vebel wrote in news:X6Jx7.179$4Z3.6860@news.get2net.dk:

> Jesper Stocholm <spam@stocholm.dk> skrev

> Hvorfor så ikke bare lave et rigtigt link der ikke fører nogen steder
> hen?

fordi det vil give et reload af siden ... hvilket jeg ikke er interesseret
i.

> Det vil dette
>
> Så kan jeg jo undrende spørge hvad du vil bruge det til?

Jeg ønsker at lave et aktivt område på websiden, hvorfra et klik vil starte
MS Excel via vbs. Men jeg er jo nødt til at fortælle brugeren, at området er
aktivt ... derfor idéen med ændring af cursoren. Problemet med linket er, at
det loader siden efter scriptet er gennemført. Hvis det havde været i
javascript, så kunne jeg have lavet det som

.... men jeg kan ikek finde den tilsvarende funktion i vbs :(

Fra : Michael Kjærgård

Dato : 13-10-01 10:22

"Jesper Stocholm" skrev...

> fordi det vil give et reload af siden ... hvilket jeg ikke er
> interesseret i.

Hvis du laver det link, der hedder
<A HREF="javascript:void(0)">fuplink</A>
sker der absolut intet.

--
Venligst
Michael Kjærgård