1 bud
Fra : Erik

Dato : 12-10-01 12:45

Jeg har på et møde engang læst direkte op af
Romerbrevet kap 6 versende 1-11, hvorefter
en mødedeltager overfaldte mig med skælsord
og fortalte "at sådan moget kunne jeg ikke tillade
mig at påstå"

Hvorfor reagere mennesker på det der er skrevet
i bibelen og straks vil have det lavet om, der har
været to eksempler på det har på DLK bare i den
sidste måned.

Jeg bragte to afsnit af bibelen hentet fra DBSs
hjemmeside WWW.Bibelen.dk Tit 3,5 og
heb 6,4-6, hvad jeg mener er et godt bibelsk
synspunkt.

Hvad er der galt i at tro på ordlyden af disse
skriftsteder og hvorfor skal de forandres indtil
de stemmer overens med den syndige menneskes
adfærd

1 Kor 1; -
..v12 For én ting kan vi være stolte af og sige med god samvittighed: Vi har
her i verden, og især hos jer, levet oprigtigt og renfærdigt for Gud, ikke
med verdslig visdom, men af Guds nåde. v13 Vi skriver ikke andet til jer,
end hvad I kan læse jer til og forstå, og jeg håber, at I vil forstå det
helt, v14 siden I jo har forstået os nogenlunde. For det er os, I kan være
stolte af, ligesom vi kan være stolte af jer på vor Herre Jesu dag.

Ifølge Paulus skulle vi kunne læse os til evangeliet uden besvær.

v13 Vi skriver ikke andet til jer, end hvad I kan læse jer til og forstå,
og jeg håber, at I vil forstå det helt,

Erik

Fra : Erik

Dato : 12-10-01 12:50

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

Undskyld 2 Kor 1; -

Erik

JohÅb 22 v 18-19

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 12-10-01 12:53

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> wrote in message

> Kære Erik.
Jeg forstår godt at en del reagerede på det du der op læste fra Guds ord,
her i Danmark er det mere i orden at leve i synd end i Kristus.
Der har altid været modstan det at leve et syndfridt liv i kristus, ja nogle
kristne har lige frem hyllet det at synde frem for et syndfridt liv i
Kristus.
Men forsæt med at oplæse Guds ord og forkynde hvad der står skrevet.
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
www.kaldtilviborg.subnet.dk

Fra : Live4Him

Dato : 12-10-01 13:13

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> Kristus.
> Men forsæt med at oplæse Guds ord og forkynde hvad der står skrevet.
~~~~~~~~~~~~~~
Kære Børge, hvis du tror man kan leve et syndfrit liv, så er du mere dum end
jeg troede. Hverken du eller Erik har åbenbart behov for guds nåde, da i
tilsyneladende er perfekte.

jørgen.

Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 12-10-01 13:18

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> wrote in message
> "Børge Højlund Jensen fra Viborg" <bhj@tdcadsl.dk> wrote in message
men kun i Kristus. Jeg er ked af du anser mig for dum for vi er da vel
brødre i Jesus Kristus.

--
Med Kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen fra Viborg.
se ind på www.nydheder.subnet.dk www.oplevjesus.dk

Fra : Erik

Dato : 12-10-01 16:01

> [...]
end
> jeg troede. Hverken du eller Erik har åbenbart behov for guds nåde, da i

Hold da op Jørgen, der er ingen der kan løsrive sig fra synd og død uden
Jesus Kristus anderkendes som personlig stedfortræder (offer) af Gud
faderen.
Rom 6 v 14 Gal 5 v 18

Og der er ingen der kan være en salvet Kristen, uden Gud har salver os med
Helligånden. Rom 8 v 9

Men når den Nåde er skænket os, hvorfor så ikke modtage den.

Erik