mySql performance (igen)
Fra : Kim Jensen

Dato : 12-10-01 11:38

Hej!

Jeg skrev for noget tid siden om mySql's CPU-forbrug. Nu har jeg studeret
serveren lidt nærmere, når den er "træt".

For hver select query opretter mySql en ca. 45 MB stor temporær fil
(#sql324_*.MYD) i mit /win2k/temp dir. Jeg kan se i filerne, at det dybest
set er et tekstuelle dumps af hele den tabel, der selectes i. Det betyder en
skrækkelig masse knurren på disken, og jeg formoder, at dette er skyld i det
store CPU-forbrug.

Til orientering fylder min database på disken (mindb.MYD) 9 MB.

Er det normalt? (Det håber jeg sandelig ikke :)

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk