Hvorfor er Cisco-æsker egentlig bedre ...?~
Fra : cajuth

Dato : 11-10-01 22:28

Jeg kender lidt til Cisco-routere uden at være ekspert!

Når man nu er begyndt at lære IOS bliver man efterhånden også indstillet på
at Cisco-routere er det eneste der rigtigt duer til noget!

Men tit hører jeg argumenter fra Cisco konkurrenter (eller er de egentligt
konkurrenter...?) om at deres routere kan li'så meget som Cisco's!
Og så er det jo at jeg mangler nogle gode argumenter (hvis sådanne findes..)
hvorfor man egentlig skal betale for en Cisco-æske, fremfor at købe en
anden!

Er det fordi Cisco's routere mere fleksible...?
Er de hurtigere...?
Eller ...?

Det samme kan man vel spørge om switche osv.

- cajuht
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 11-10-01 23:57

Hej "cajuth" <cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk>

>Når man nu er begyndt at lære IOS bliver man efterhånden også indstillet på
>at Cisco-routere er det eneste der rigtigt duer til noget!

Cisco er ikke det eneste ene, men man har ofte en vane med at
favorisere det "system", man har brugt tid på at opbygge viden om -
uanset om man starter med Cisco eller noget andet.

>Og så er det jo at jeg mangler nogle gode argumenter (hvis sådanne findes..)
>hvorfor man egentlig skal betale for en Cisco-æske, fremfor at købe en
>anden!

Hvis du ikke kan finde gode argumenter for at købe Cisco så lad dog
være. Køb noget andet og vær glad.

>Det samme kan man vel spørge om switche osv.

Ditto. Andre producenter har langt bedre pris/port forhold, så hvis
ikke du kan argumentere for at købe high-end switche, så er det
formentlig fordi du ikke har brug for de særlige ting, der kendetegner
den slags produkter.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : cajuth

Dato : 12-10-01 22:46

Tak for dit svar!

> man har ofte en vane med at
> favorisere det "system", man har brugt tid på at opbygge viden om

Det har du helt ret i! Jeg kender kun IOS på overfladen, men har allerede
hurtigt vænnet mig til kommandolinjen, selv om jeg ikke synes det har været
nemt at komme igang med!

> Hvis du ikke kan finde gode argumenter for at købe Cisco så lad dog
> være.

Det har du ret I at jeg sagtens kan til mine behov og viden!
Jeg har aldrig sammenlignet Cisco-routere og andre fabrikanter i netværk, så
jeg ved ikke om der reelt er en forskel i ydelse/stabilitet/fleksibilitet
eller lignende!
Nu har jeg bare altid holdt mig til Cisco-routere blot fordi jeg kender lidt
(men kun lidt...) til IOS!

Jeg er ikke en netværks-haj, men der må da være en årsag til, at eksperter
altid sværmer for Cisco! Jeg er bare nysgerrig... hvorfor ???
Er der nogle funktioner som kan konfigure via IOS - men som ikke kan
konfigureres på konkurrenternes ?
Er det fordi de router bedre/smartere? Er de hurtigere ? Er sikkerheden
større...?
Eller hvad er grunden til at det næsten altid er Cisco-æsker der står i
større netværk!
Jeg er bare nysgerrig... talte med en studie-kammerat tidligere på dagen.

--
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk