VB & SQL-server (sql-sætning)
Fra : Morten Snedker

Dato : 11-10-01 22:10

strSQL = "Select * From Book Where maskinnr = " &
Forms!booking.cmbMaskine & _
" And BookDato = '" & strDate & "'"

rs.Open strSQL, conn, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable

Ovenstående giver:
Incorrect syntax near the keyword 'Select'.

Samme sætning med faste værdier i et view virker fint.
Hvorfor virker det så ikke i koden ?

Hvis jeg fjerner kritier, så jeg blot har
"Select * From Book"
, så får jeg samme fejl i koden....

mvh
Morten Snedker

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 12-10-01 07:09

"Morten Snedker" <morten_nospam@dbconsult.dk> wrote in message
> [...]
>
> Samme sætning med faste værdier i et view virker fint.
> Hvorfor virker det så ikke i koden ?
>
> Hvis jeg fjerner kritier, så jeg blot har

De leder mig til en lille mistanke
Hvilken bruger har oprettet tabellen?

Kan du hente data via fx Query Analyzer ved at skrive
select * from dbo.Book?

Eller hvad skal du skrive for at hente dataene?

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Stig Johansen

Dato : 13-10-01 03:39

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
>
> Kan du hente data via fx Query Analyzer ved at skrive
> select * from dbo.Book?
>
> Eller hvad skal du skrive for at hente dataene?

Plejer den ikke at give en unknown object og ikke syntaxfejl?
Jeg vil nok tvivle lidt på 'adCmdTable' optionen.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen