Win98SE maskine kan ikke se bestemte delte~
Fra : Ulrich Sørensen

Dato : 11-10-01 20:03

Hej

Jeg har et problem med en maskine som kører Win98SE idet den ikke kan se
bestemte delte mapper på en maskine der kører W2K SR2.
Jeg har fundet frem til at hvis den delte mappe ikke indeholer melemrum som
f.eks "MAPPE" så er der ingen problemer, men hvis den indeholder et navn som
f.eks "DELT MAPPE", så kan Win98SE maskinen ikke se mappen på netværket.

Er der andre der har oplevet dette problem og evt. fundet en løsning (ud
over at ændre navnet)?
Nogen der ved om også andre W2K maskiner har problemer eller det kun er
Win98 maskiner?

Jeg må heller tilføje at den delte mappe på W2K maskinen er del til gæster
(GUEST)

Mvh. Ulrich

Ulrich Sørensen
Brandevej 10, lejl. 10
9220 Aalborg Ø

Mobil: +45 21 26 99 37
Email: ulrichs@acoustics.auc.dk
ICQ: 33830406

Fra : Henrik Paludan-Mørk

Dato : 28-10-01 20:10

Ulrich,
der må kun være 8 bogstaver i navnet på en folder som win9X skal kunne se.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 28-10-01 23:10

On Sun, 28 Oct 2001 20:10:00 +0100, "Henrik Paludan-Mørk"
<chipmunk@pc.dk> wrote:

> der må kun være 8 bogstaver i navnet på en folder som win9X skal kunne se.

Det er ikke korrekt.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 29-10-01 11:54

"Asbjorn Hojmark" skrev:

> Det er ikke korrekt.

Det har du ret i - det er det ikke.....

Jeg kører også med en Win2K på en maskine og Wim98SE på den anden - og der
kan man fint se alle bilblioteker på Win2K maskinen fra Win98 maskinen !

Det gælder også dem med navne, der indeholder mellemrum eller er maget
lange - eller begge dele på en gang - så det kan ikke helt være forklaringen
!

Men desværre har jeg ikke et bud på en løsning ;-(

Eneste forskel, som jeg kan få øje på er at min Win98 er oprettet med
Administrator-rettigheder på Win2K maskinen - men det burde vel ikke kunne
gøre nogen forskel ?

--

Jan Vestergaard
Email: jan@jve.dk Web: www.jve.dk