Fylde data i en record file ??
Fra : -= Texas =-

Dato : 11-10-01 15:37

Jeg har lavet et lille program som skriver til og læser
fra en Record-file. Hver gang jeg skriver til Record-filen bliver det
som jeg sidst skrev ind slette. Hvad gør jeg forkert eller
hvad mangler jeg i mit lille program, for at få det til at
blive stående, så jeg til sidst har en Record-file med en masse
linier i ? Håber mine små program stumper, kan hjælpe lidt.

type
TPrisliste = Record
VareNummer : Integer;
VarePris : Integer;

// Her opretter jeg filen, hvis den ikke eksistere.

if not FileExists(Filenavn) then
begin
AssignFile(Pris, Filenavn);
try
Rewrite(Pris);
PrisListe.VareNummer := 1;
PrisListe.VarePris := 2;
write(Pris, PrisListe);
finally
CloseFile(Pris);
end;

// Her bliver der tilføjet til dat-filen, hvad jeg skriver.

AssignFile(Pris, Filenavn);
try
Rewrite(Pris);
PrisListe.VareNummer := StrToInt(edtVarerNummer.Text);
PrisListe.VarePris := StrToInt(edtVarerPris.Text);
write(Pris, PrisListe);
finally
CloseFile(Pris);

Fra : P.L.

Dato : 11-10-01 15:50

Hej Texas

Du skal istedet for Rewrite bruge Append.

Hvs du læser i Delphi hjælp står der:"Rewrite creates a new file and opens it".

PL

Fra : -= Texas =-

Dato : 11-10-01 21:42

Tak for hjælpen PL.

Når jeg kigger i append-hjælpen ser det også ud til at være den kommando
jeg skal bruge. Men det vil ikke virke hvis jeg kun udskifter rewrite med
append.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 11-10-01 22:10

Således skal det gøres.

assignfile(pris,Filenavn)
if fileexists(Filenavn) then append(pris) else rewrite(pris)

Hilsen
Uffe

Fra : R. A. Larsen

Dato : 11-10-01 23:36

> [...]
> blive stående, så jeg til sidst har en Record-file med en masse
> linier i ? Håber mine små program stumper, kan hjælpe lidt.

[kode klippet væk]

> // Her bliver der tilføjet til dat-filen, hvad jeg skriver.
>
> AssignFile(Pris, Filenavn);
> try
> Rewrite(Pris);

Nej. "Rewrite()" opretter og *tømmer* filen. Erstat ovenstående med:

Reset(Pris);

hvis Pris er oprettet som:

var
Pris : file of TPrisliste;