Q : Delphi som Serverside?
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 11-10-01 11:47

Hej

Jeg har lige et par enkelte spøgsmål...

Kan Delphi (Pascal) bruges til serverside-sprog? Eller noget der ligner?
....ligesom ASP næsten er som at skrive VB...?

Kan i referer til nogle linkz som kunne beskrive det grundlæggende?

// SØren

Fra : Morten Bakkedal

Dato : 11-10-01 12:05

Søren Aaholm Møller wrote:

> [...]
> ligner? ...ligesom ASP næsten er som at skrive VB...?
>
> Kan i referer til nogle linkz som kunne beskrive det grundlæggende?

Ikke helt det du spørger om, men alligevel tæt på:

http://www.freepascal.org/docs-html/user/node10.html

--
Morten Bakkedal
http://www.bakkeland.dk/

Fra : gusse

Dato : 11-10-01 13:19

jooo da

DelphiWebScript (DWS) is a powerful scripting engine for your
application or for server side scripting. The script language of DWS is a
subset of Delphi-Pascal. DelphiWebScript is a component for the programming
system "Borland Delphi".

http://www.dwscript.com/

Fra : Stig Johansen

Dato : 11-10-01 22:20

Søren Aaholm Møller wrote:

> Hej
>
> Jeg har lige et par enkelte spøgsmål...
>
> Kan Delphi (Pascal) bruges til serverside-sprog? Eller noget der ligner?
> ...ligesom ASP næsten er som at skrive VB...?

Gider du uddybe spørgsmålet?
Delphi er bla. pascal, som er bruget på servere længe før PC'en blev født.
ASP er ikke et sprog, men en blanding af html og script.
Hvis du spørger om Delphi kan bruges til serverside programmering, så er
svaret ja, bare du holder dig væk fra 'GUI' ting. (Og X på linux(kylix)).

--
Med venlig hilsen / Best regards
Stig Johansen

Fra : Magnus Högfeldt

Dato : 12-10-01 15:48

.... Du kan jo, i Delphi, skrive serversideprogrammer som dog skal kompileres
og køres som EXE eller DLL fra serveren - Derfor virker det (vist nok) kun
på Windowsservere

Mvh
Magnus