onload
Fra : Nicolai

Dato : 10-10-01 23:32

hvad er der galt med denne sætning?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 11-10-01 00:01

"Nicolai" <Nicolai@imma.dk> skrev:
> hvad er der galt med denne sætning?

mmm, lidt multible-choice...

1. formen hedder "form2".
2. form-elementet hedder "say" og ikke "Say".
3. form-elementet sidder i bunden af HTML-dokumentet,
hvilket _kan_ resultere i, at det ikke er indlæst når sætningen
i <body>-tag'en bliver eksekveret.

hvad er der galt med denne:
" <? han bakkede baglæns ?> "
1. den kan umiddelbart godt bruges.
2. den er et pleonasme.
3. han bakkede forlæns.
(Læs: Det er svært at hjælpe når du ikke skriver mere)

mvh
morten

Fra : Nicolai

Dato : 11-10-01 00:05

Jeg har taget et eksempel.. fra en bog, og sat de forskellige ting
ind... helt identisk, men nu virker det.... Mærkelig verden... men
tak alligevel!

Fra : Rune Glerup

Dato : 11-10-01 13:27

Morten Abildgaard skrev:

[kliiip]
> 1. formen hedder "form2".

En mulighed.

> [...]

> 3. form-elementet sidder i bunden af HTML-dokumentet,
> hvilket _kan_ resultere i, at det ikke er indlæst når sætningen

Nope. Af gode grunde bliver onload først afviklet, når siden er indlæst.

--
/Rune
w|http://kaboom.dk/

$fetchid=substr($REQUEST_URI,(strrpos($REQUEST_URI,'?')+1));

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 11-10-01 22:59

"Rune Glerup" <rune@kaboom.dk> skrev:
> Nope. Af gode grunde bliver onload først afviklet, når siden er indlæst.

Aha. Vil det sige, at <kode1> kan erstattes af <kode2>?

<kode1>
function start(){ if(document.all){' diverse sætninger; '} }
</kode1>

<kode2>
function start(){ ' diverse sætninger; ' }
</kode2>

mvh
morten

Fra : Rune Glerup

Dato : 12-10-01 01:22

Morten Abildgaard skrev:

> Aha. Vil det sige, at <kode1> kan erstattes af <kode2>? [...]

Jeg er ikke helt sikker på, at jeg forstå dit spørgsmål.

Man kan godt lave

<script type="text/javascript">
function start() {
document.getElementById('kanon').style.visibility = 'visible';
}
window.onload = start; /* svarer til <body onload="start();"> */
</script>

uden at skulle bekymre sig om, om elementet med id="kanon" er indlæst,
da start() først vil blive afviklet, når siden er indlæst helt (inkl.
billeder, stylesheets, eksterne script mv.).