Ups varmeaflæsningen viste stort forbrug
Fra :

Dato : 03-01-01 23:19

Jeg har netop aflæst fjernvarmemåleren, som man jo gør til nytår.

Her blev jeg noget overrasket over at vi havde et næsten dobbelt så højt
forbrug som det forventede forbrug var i følge skemaet fra varmeværket.

Jeg var godt klar over at vi havde brugt lidt mere varme end de to seneste
år, da vi dels har fået en lille der både skal vaskes i enden og i bad mv.
Samtidig har vi ikke fyret så ofte i brændeovnen som vi har gjort
tidligere - men dobbelt så meget er en voldsom forøgelse.

Vi har en Redan gennemløbsvandvarmer hvor vi for knapt et år siden fik
skiftet ventilen, da vi troede at den stod og sivede lige så stille hele
tiden. Men det har ikke ændret sig. Det sker stadig af og til at man hører
der cirkulerer vand, uden nogen særlig grund. Den burde kun cirkulere hvis
der er forbrug af varmt vand.
VVS-manden mente at alt var som det skulle være.

Hvor henvender man sig for at få professionel vejledning. Jeg vil jo gerne
vide om der er noget galt med installationen, omvendt vil jeg nødigt give
flere tusind kroner for at få skiftet dimser der alligevel ikke hjælper på
problemet.

MVH

Niels Østergaard
- der er blevet helt svedt ved tanken om den næste varmeregning

Fra : Søren Trelborg

Dato : 05-01-01 20:22

Hos os kan man henvende sig til fjernvarmeselskabet, så kommer de og hjælper
med at stille på anlæget. Det koster kun nogle få 100-kr.