Naturgas ??? spørgsmål.
Fra : Jagthytten

Dato : 03-01-01 21:09

Hej

Jeg har lige bygget et helt nyt hus. 145 m2

Isoleret efter alverdens regler 250 mm på loftet,
og jeg tror nok jeg puttede 150 mm i væg.

Over alt er mit hus er opvarmet med gulvvarme under trægulv.
Max. temp på vand der løber i gulv under trægulv er ca. 30 grd.

Vi bor 2 personer i huset på 25-26 år.

Går i kort bad hver dag.

Og temperatur i hele huset ligger på 20 grd.

Så kommer spørgsmålet ?????

Hvor meget gas skal bruger I ????

Jeg har brugt i december måned 200 m3

Jeg syntes det er alt for meget.

Tilsvarende hus ved siden af der er 2 år ældre brugte kun 140 m3.
Og de bor også 2 personer. 155 m2. og har rum temp. på 23 grd.

HVOR MEGET BRUGER I ?????

Mvh. Per (Jagthytten)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 03-01-01 22:49

> Isoleret efter alverdens regler 250 mm på loftet,

Det var ikke meget - jeg har 400 mm og varmesynet anbefaler mindst 300 mm.

> Over alt er mit hus er opvarmet med gulvvarme under trægulv.
> Max. temp på vand der løber i gulv under trægulv er ca. 30 grd.

Hvor meget isolering er der under gulvvarmen? Der skal også være ret meget,
jeg mener 200 mm som minimum, men det kan være en anden kender det præcise
tal.

> Jeg har brugt i december måned 200 m3
>
> Jeg syntes det er alt for meget.

Nja, ikke nødvendigvis.
Vinduer? Er de med energiglas, er det termoglas, er de punkteret, står de
altid på klem. Døre, er de tætte.

> HVOR MEGET BRUGER I ?????
>
> Mvh. Per (Jagthytten)

80 m3 om sommeren (dvs til vand), 2300 m3 på 12 måneder, 315 m3 på en meget
kold måned. Jeg har desværre ikke tallet for december, da jeg glemte at læse
den af 1. december. Vi er 4 personer, de 3 hankøn med hang til korte bade.

Mvh Maria