Æble-podning
Fra : Klaus Eriksen

Dato : 03-01-01 16:42

Er der nogen her der erfaring med podning af æbletræer?

I nogle år har jeg experimenteret med podning og vil nu forsøge at pode
flere podekviste på den samme grundstamme. Konkret har jeg overvejet at pode
Discovery (tidlig sort), Aroma (middelsen) og Elstar (middelsen) på en
grundstamme. En tidlig sort sammen med 2 velsmagende middelsene sorter er jo
en god sammensætnig, men er Discovery ikke for svagtvoxende sammen med de 2
andre?

Er der andre tidlige sorter, jeg kan anvende i stedet for Discovery, der
samtidig har en mere passende vækst?

mvh. Klaus