Polere skyllekanaler og bore op i Ø...
Fra : MiG

Dato : 10-10-01 14:31

Er der nogen som har forsøgt sig med dette? Giver det noget effekt??

Er der nogen som har prøvet at bore en Original EU op til 43mm??

Fra : Gundersen

Dato : 10-10-01 19:57

Hej

> Er der nogen som har forsøgt sig med dette? Giver det noget effekt??

Ja, det giver noget! Lidt optræk og måske top! Prøv det!

> Er der nogen som har prøvet at bore en Original EU op til 43mm??

Nej, fordi de 45'er cyindere jeg har/har haft, har ikke kunnet bores op
til over 42mm! Så kommer skyllekanalerne i vejen!
De sider på en mærkelig måde, så man ikke kan det!
Hos Skåde reserve dele, www.kreidler-service.dk eller sådan noget, har
de 43mm cylidere til 400,-! Så kan det ikke betale sig at begynde at
selv få dem boret op!

Mvh Emil
--
www.ScooterZone.dk

Fra : MiG

Dato : 10-10-01 20:07

Hej

"Gundersen" <Gundersen@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hos Skåde reserve dele, www.kreidler-service.dk eller sådan noget, har
> de 43mm cylidere til 400,-! Så kan det ikke betale sig at begynde at

Det er ikke noget jeg gider at bruge penge på, det var bare fordi jeg fik
den gratis, da der var en kæmoe rids der i... Jeg har stor cylinderkit på i
forvejen :)

Jeg har siddet og målt og undersøgt det lidt. Her ser det godt nok ud til at
der er nok plads. Der er bare et sted hvor det måske kniber, og det er ved
den der "boost-kanal" eller hvad den bliver kaldt. Den overfor udstødningen.
Når den er boret op er der kun lige 1½mm tilbage midt i kanalen. Det er jo
næsten det samme på en 48mm [(51-48)/2=1½mm]

Fra : olin

Dato : 11-10-01 00:39

Hej i gruppen.
Hvis i bor på Sjælland så gå ind og se hvor billigt det er med Flyvebåden
til Malmø, Knallert dele er meget mere af derovre, men se lige på Svenske
kronen, der er meget at spare.
olin.