bad blocks
Fra : Steven Bergstedt

Dato : 09-10-01 22:11

Hej

dist: debian //sid
fs: ext2

Jeg har fået en problem med min root partition. Efter jeg opgraderede min
kernel til 2.4.10 og booter op på den, starter den x-serveren som den skal.
Men da jeg vil ud i min bash fryser den. Jeg resetter , hvorefter den under
startup laver en fsck, som den skal. Den kan dog ikke fixe den/de skadede
blocks, hvorpå jeg laver en e2fsck på partitionen og får fixed alle fejl.
Jeg booter, hvorpå den igen starter fsck, og skriver jeg skal køre det
manuelt. Denne gang gør jeg følg.:

# badblocks -o skod /dev/hda1 //gemmer output'et' i filen skod.
# e2fsck -f -L skod /dev/hda1 //benytter badblocks' output til at
lokalisere badblocks.

Desværre har dette ikke løst problemet.

Er der nogen der kan hjælpe?

--