[JavaScript] At lave om på selectfelter
Fra : Christian Flintrup

Dato : 09-10-01 21:29

Hej

Jeg har nogle drop-down menufelter hvor, når den enes værdi ændres, skal
nogle andre ændre sig automatisk.

Hver gang værdien ændres, kaldes fremk_popup() som bl.a. indeholder

if (filmpris.filmtype.value == '35mm') {
filmpris.numpictures.options[1].text = '12 billeder';
}

Ovenstående returnerer en scriptfejl. Min IE melder, at
'filmpris.numpictures.options.1' ikke er et object.

Scriptet kan ses på <http://sorgenfrifoto.dk/?produkter/fremkaldelse>

--
På forhånd tak,
Christian Flintryp

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 10-10-01 02:52

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> skrev:
[klip]
> [...]
> }
> Ovenstående returnerer en scriptfejl. Min IE melder, at
> 'filmpris.numpictures.options.1' ikke er et object.

- prøv med:
filmpris.numpictures.options[1].selected=true;

morten

Fra : Christian Flintrup

Dato : 10-10-01 18:57

Morten Abildgaard <no.reply@by.email.net> wrote:

> filmpris.numpictures.options[1].selected=true;

Men jeg skal sætte værdien af numpictures.options[1] til en tekst, altså
lave om på indholdet af drop-down menuen.

--
Christian

Fra : Morten Abildgaard

Dato : 10-10-01 20:48

"Christian Flintrup" <chr@mac.com> skrev:
> Men jeg skal sætte værdien af numpictures.options[1] til en tekst, altså
> lave om på indholdet af drop-down menuen.

OK, min fejl

Dynamisk opdatering af options i <select>-boxe skal gøres over tre sætninger:
document.formnavn.selectbox.length='ønsket antal options';
document.formnavn.selectbox.option[0].text='tekst 1';
document.formnavn.selectbox.option[0].value='værdi 1';

Jeg har lavet et hurtigt eksempel her:
<http://abildgaard.org/www/dyn_sel_opd.htm>

mvh
morten