Hvorfor ruster mine knive ???
Fra : Jagthytten

Dato : 24-12-00 00:45

Hej

Jeg har lige fået opvaskemaskine (FEDT)

Men alle mine knive i rustfritstål (dyre knive) Ruster.

Er det noget i vandet eller hvad ???

Mvh. Per

Fra : Kim Spur

Dato : 24-12-00 12:30

Det kan muligvis være fordi, at du vasker for sjældent.
Hvis de står i maskinen for længe, bliver de anløbne, har jeg fået at vide.

Mvh, Kim

Fra : Jagthytten

Dato : 24-12-00 23:27

hej

det tror jeg ikke

da jeg vasker ca. hver 3 dag.

Mvh. Per

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 24-12-00 23:34

On Sun, 24 Dec 2000 00:45:20 +0100, "Jagthytten" <Jagthytten@sport.dk>
wrote:

>Jeg har lige fået opvaskemaskine (FEDT)
>
>Men alle mine knive i rustfritstål (dyre knive) Ruster.
>
>Er det noget i vandet eller hvad ???

Leth har på et tidspunkt omtalt dette problem. Vist nok for længe
siden, i hvert fald længe nok til at jeg ikke kan huske hvad det
skyldes, men prøv at søge på hans hjemmeside hos dr.

Men det var ret vigtigt at få dette rust fjernet med det samme, det
skulle være ret nemt lige at tørre af med en klud så vidt jeg husker.
Hvis ikke man gør det, så breder det sig og 'får fat' og bliver til
rigtig rust, som bliver meget svært at fjerne.

Åhjo, måske var det noget med at det rust stammede fra noget andet,
f.eks hvis nogle af kurvene i maskinen ikke var ordentlig emaljeret.
Det blev vist kaldt flyverust.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 24-12-00 23:42

Sorry det offtp spørgsmål, men Mads, jeg troede du havde "afblomstret"?
Forsat god jul
--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-12-00 08:14

On Sun, 24 Dec 2000 23:41:50 +0100, "Henning L.Andersen"
<rammemc@city.dk> wrote:

>Sorry det offtp spørgsmål, men Mads, jeg troede du havde "afblomstret"?

Øhh?

>Forsat god jul

I lige måde, vi har i øvrigt fået sne i nat heroppe. Kunne man ønske
sig en bedre jul?

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 25-12-00 13:41

"afblomstret"?

> Øhh?

Joe det er længe siden jeg har set dig

> I lige måde, vi har i øvrigt fået sne i nat heroppe. Kunne man ønske
> sig en bedre jul?

Intet her i det mørke west.

Fra : Jagthytten

Dato : 15-01-01 17:21

Hej Alle

Og tak for hjælpen.............

Så er problemet løst

Det var DBJ der havde ret, efter at have fjernet min metal si fra vaskeren
har jeg ikke set en plet rust. ( FEDT)

Kan i hygge jer.