Addere i tabel
Fra : Magnus Högfeldt

Dato : 09-10-01 13:09

Hejsa,

Jeg har en tabel som vi leger hedder TABEL... I den er der en kolonne som
hedder NAVN, og en som hedder TAL... Jeg skal plusse TAL sammen, hvor
NAVN=Lars...

Hvordan skal jeg gøre dette?? Det er vel lettest at bruge SQL, men hvordan
formulerer jeg det?

Mvh
Magnus Högfeldt

Fra : Lars Bargmann

Dato : 09-10-01 15:07

SELECT SUM(TAL) FROM TABEL WHERE NAVN = 'LARS'
????

Fra : Magnus Högfeldt

Dato : 09-10-01 21:25

Hej,

Ja tak, men kan det lade sig gøre UDEN at bruge SQL?
(jeg fandt imellemtiden ud af, at det ikke virkede med SQL til det jeg skal
lave)

Mvh
Magnus

Fra : Anders Holm Jensen

Dato : 10-10-01 20:57

Kan du ikke lave et filter, i TTable filter engenskab, også køre de records
igennem der er tilbage, lægge det til der skal for hvert gennemløb. Husk at
sætte filtred egenskaben til true.

Hilsen AHJ

Fra : Magnus Högfeldt

Dato : 11-10-01 12:28

Jo, det virker umiddelbart som den eneste løsning her *S*

Mvh
Magnus