IBM disk stået af - HELP
Fra : Bear

Dato : 09-10-01 13:20

Min IBM 75GXP 45 GB er stået af og hele mit 5. semestersprojekt ligger på
den. Jeg kan ikke engang boote fra den. Disken kører NTFS og jeg har prøvet
at få adgang til den gennem Windows 2000's installations CD med console
mode. Men så snart jeg skriver "dir" siger den at der ikke kan læses fra
den. Jeg har prøvet at skifte til de enkelte biblioteker på disken, men
heller ikke det kan jeg.
Findes der ikke et program der kan redde den?? Jeg har prøvet at sætte den
over i tre andre Windows2000 maskiner, men de vil heller ikke læse fra den.

mvh

Bear

Fra : --==JKADK==--

Dato : 09-10-01 14:13

"Bear" <bdr@-NOSPAM-sol.dk> wrote in message
> Min IBM 75GXP 45 GB er stået af og hele mit 5. semestersprojekt
ligger på
> den.

[Cool cool .. du har jo backup]

Lige om lidt kommer der formentligt en spam post fra en fyr der
tilbyder at rede data fra din disk .. en af de ting han
rutinemæssigt fyrer af er at du ikke skal lege rundt med din disk
selv .. prøv ikke noget du ikke har styr på .. og der har han
faktisk ret .. lad ingen der ikke 100 % ved hvad de gør røre den
disk .. gå ind i stuen sæt dig i sofaen og slå dig selv i hovedet
fordi du allerede har pillet og fordi du ikke lavede backup ..

Og når vi så er nået hertil .. så sætter du dig ned og beskriver
punkt for punkt hvad du gjore før det gik galt .. hver lille
detalje .. skete der underlige ting først eller stod den bare af ?

Hvor meget er det værd for dig at få disse oplysninger igen ?
Find evt. et firma der kan rede data og gå så i banken og spørg dem
om de vil låne dig pengene .. for det her dyrt ..

men seriøt .. ( lige som ovenstående forøvrigt ) _lad være med at
lege disk doctor selv_ og brug ikke norton et eller andet ..

Held & lykke til

Regards

Fra : Format C:\\

Dato : 09-10-01 15:55

Hmmm..... du er mildest talt på skideren med mindre du har penge som A.P.
Møller. Havde et lignende problem for et par år siden - kontaktede et firma
i Norge og England. For at redde 10 GB data skulle Norge have ca. 5,5
millioner kroner og England 30.000 pund - så du kan nok se det er et problem
for os dødlige. Ikke for at gnide salt i såret, men det med backup er som
med indboforsikring = de fleste har den med sikkerhed efter skaden er sket.
Jeg er alvorligt bange for at du må starte forfra..... really really
sorry......

Op med humøret.

Format C:\

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 09-10-01 16:09

"Format C:\" <blaalyn@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
sket.
> Jeg er alvorligt bange for at du må starte forfra..... really really

30.000pund er måske i overkaten, ibas de kommer vist ret langt for en
10-20.000 danske kroner (men det er også en slags penge!)

/Dennis

Fra : complex@pc.dk

Dato : 09-10-01 17:18

Dataredning

Læs hvad de andre skriver her i gruppen,

Hvad angår priser, koster det normalt 1500 kr + moms at undersøge
sagen og i langt de fleste sager er det INCL dataredning

Den sædvanlige "smøre" vi skriver kan du sikkert læse her i gruppen.

Du skriver at du er studerende, så er pengene små derfor:

Dataredning, vi kan hjælpe dig, det koster ikke noget at ringe og
høre, hvordan vi kan hjælpe dig, kan vi hjælpe dig vil vi tilbyde
dataredning til en særlig billig pris:

Du køber 2 kasser god ØL og giver en omgang til de andre medstuderende
!!!

PS! du skal sammen med HD sende en kopi af dit studiekort
ellers kan du ikke slippe med 2 kasser øl.

Du er velkommen til at ringe.
www.complex-data.dk www.pc-doktoren.dk
Tlf:(+45) 48188551 Fax:(+45) 48188551
Hotline: (+45) 40188551 7oo-22oo Hele ugen også lør/søndag
e-mail:complex@pc.dk

Fra : // Overby

Dato : 09-10-01 17:46

> Du køber 2 kasser god ØL og giver en omgang til de andre medstuderende

Se det er service

Fra : Morten Juel

Dato : 09-10-01 19:03

> Du køber 2 kasser god ØL og giver en omgang til de andre medstuderende
>
> Se det er service

Ja, det er altid lækkert at se den slags

Mvh
Morten

Fra : Bear

Dato : 11-10-01 22:16

Jeg fik reddet (størstedelen) dataen efter at have kørt "chkdsk -r" i over 6
timer. Jeg havde hængt min disk op i gummiremme, men det kunne IBM'eren
åbenbart ikke lide. Det må have lavet vibrationer så filtabellen er blevet
ødelagt.

Da jeg kørte IBM's program til deres Deskstar diske forsvandt alle bad
sectors og den kører igen i bedste velgående.

Men mange tak for tilbudet.

mvh
Bear

Fra : // Overby

Dato : 09-10-01 17:46

> Lige om lidt kommer der formentligt en spam post fra en fyr der
> tilbyder at rede data fra din disk ..

*LOL* cool bemærkning

Fra : Thomas Jensen

Dato : 10-10-01 21:00

SNIP
> Lige om lidt kommer der formentligt en spam post fra en fyr der
> tilbyder at rede data fra din disk ..

Der er 3 ting der er sikre her i livet:
I prioiteret rækkefølge er de:

1. Skatten
2. Døden
3. Complex er på banen indenfor 4 timer

LOL

Thomas

Fra : .

Dato : 09-10-01 20:05

Prøv lave en ny installation på den og kald den fx. for WINNT2
Og så via stifinder kan du finde din data som ligger på WINNT ...

Fra : Søren Friis

Dato : 09-10-01 22:18

Der findes et program som jeg med held har brugt et par gange.
Det hedder easy recovery pro.

Det læser filklyngerne på disken og skriver dem til en anden disk. Jeg aner
ikke om det virker med NTFS...

Hvis det fungerer ligesom med Fat32, er der sandsynligvis ingen Fat, dvs at
filerne får nogen MÆRKELIGE navne og er måske ikke delt på det rigtige sted,
det er derfor en lidt tvivlsom metode, men muligvis kan du redde noget!

Men hvis du har mulighed for at gå til en fagmand ville det nok være at
foretrække!!!

/SF

Fra : Bear

Dato : 11-10-01 22:17

[...]

sectors og den kører igen i bedste velgående. Så pas på hvis I roder med
diskene og HUSK ALTID BACKUP.

mvh

Bear