Små underlige dyr
Fra : Frank

Dato : 09-10-01 07:09

Hej !
VI har et problem vedrørende nogle små underlige dyr i vores 2 år gamle hus.
Dyrene er ca. 1-2 mm store, har en stor bagkrop , lille hoved med små
følehorn, ca 6-10 ben, dyret kan springe / hoppe 1-2 cm. Det er stribet på
tværs over bagkroppen, det har ingen hård skal.
Det kravler primært på gulve og vægge, det skal siges at vi ikke har husdyr
og heller ikke gulvtæpper i huset.

Er der nogen der kender dette dyr og hvordan vi kommer af med det.

NKF

Fra : Jørgen Hansen

Dato : 09-10-01 10:41

> Er der nogen der kender dette dyr og hvordan vi kommer af med det.

Det er formentlig støvlus/boglus:

http://www.dpil.dk/pdf/stovlus2902.pdf

/Jørgen

Fra : Anna Larsen

Dato : 10-10-01 16:56

Hej Frank

Det kunne måske også være en art spring-edderkop. Jeg har tit set nogle, der
ligner din beskrivelse, men kun udendørs, helst på en varm og solbeskinnet
plet.
HVIS det er edderkopper, burde du ved nærmere eftersyn kunne se tråden fra
bagkroppen.
Udryddelse - tjah, edderkopper er noget af det sværeste at komme af med.....

Frank <pors@post8.tele.dk> skrev i en

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 11-10-01 19:17

Anna Larsen skriver:

> [...]
> bagkroppen.
> Udryddelse - tjah, edderkopper er noget af det sværeste at komme af med.....

Edderkopper er Lykkedyr, så dem skal man ikke af med.

Fra : Michael Hougaard

Dato : 15-11-01 19:21

Hej Frank...

Jeg er skadedyrsbekæmper...

Det kan umiddelbart godt lyde som væggelus...
Der kan også være tale om en rovmide.

Er det noget du vil have bekæmpet ???

klik ind på www.chrisal.dk
eller mail chrisal@chrisal.dk

mvh

Chrisal

--
Posted from [62.107.50.143]

Fra : petersen_michael

Dato : 17-11-01 13:30

Michael Hougaard skrev i meddelelsen
<80624f9f400f2c8092c15264f8d24e92.42690@mygate.mailgate.org>...
>Hej Frank...
>
>Jeg er skadedyrsbekæmper...
>
>Det kan umiddelbart godt lyde som væggelus...
> [...]

er det stadigt velmenene råd ?
eller har du bare ikke sans for markedsførring ?

--
med venlig hilsen Michael, residerende i Nyborg
fjern dyret i min @dresse, ved privat post