kærlighed mellem venner
Fra : Martin

Dato : 08-10-01 23:00

Jeg har i efterhånden 1 år skrevet sammen med en pige over nettet (lad og
kalde hende for Mie), vi er blevet rigtig gode venner og jeg har haft hende
på besøg et par gange. Vi snakker enormt godt sammen og jeg har det som om
jeg kan fortælle hende alt, og hun har selv sagt at hun har det på samme
måde som mig. Enormt herligt venskab :)

Nu er det så sådan at hun flytter til en by ikke mere end et par kilometer
fra mig her i næste måned. "vildt fedt" tænkte jeg da vi så kan være mere
sammen og snakke face 2 face i stedet for over mails og telefon.

Jeg er begyndt at mistænke hende for at ville mere end "bare" at være venner
med mig. Følgende tyder på det (eller hva?):

1. underlige mails begynder at komme til min profil på dating.dk (det sted
jeg mødte hende) fra en eller anden pige som vil udveksle sexuelle fantasier
med mig, da jeg spørger denne pige ad om hun er en jeg kender der vil lave
fis med mig, sletter vedkommende profilen og opretter en ny med et lidt
andet navn men samme formål, nemlig at udveksle sexuelle fantasiser med mig.
Jeg skrev lidt med hende og spurgte igen om det var en jeg kendte der ville
lave fis med mig og straks efter ophørte skriveriet.

2. Jeg spurgte "Mie" ad om det var hende der havde lavet fis med mig, og hun
svarede noget i retning af: "neeeeej, det kunne jeg da aaaaaldrig finde på"
og lignende sætninger. (hende og mig har det meget med at være ironiske,
også derfor jeg tror det er hende)

Der er flere små ting der også peger lidt i samme retning, og da jeg ikke
viser hende at jeg gerne vil være mere end venner (hvilket jeg heller ikke
vil), begynder luften ligeså stille at sive ud af vores venskab. Og jeg vil
helst ikke have at et utroligt godt venskab skal gå i vasken. Især ikke da
jeg lige har mistet en god ven gennem 2 år. (nej han døde ikke, han
udnyttede mig på det groveste og derfor snakker vi ikke sammen mere). Og jeg
simpelten ikke kan overskue at miste en god ven mere :(

Nogen der har været i samme situation som mig og sluppet godt ud af det med
venskabet i behold? Om ikke andet så fik jeg da fortalt det til nogen, det
hjælper altid at få noget der tynger en fortalt til nogen.

PS: håber det er den rigtige gruppe jeg henvender mig til, det er da den her
om sex og samliv ikke? Hvis ikke så undskylder jeg mange gange og beder om
at blive henvist til en passende ng

Venlige Hilsner
Martin

Fra : Puk

Dato : 09-10-01 06:50

"Martin" <ingen@emailadresse.nej> skrev i en meddelelse

> Jeg er begyndt at mistænke hende for at ville mere end "bare"
at være venner
> med mig. Følgende tyder på det (eller hva?):
[SNIP]

Du kender hende jo bedre end jeg gør, men umiddelbart synes jeg
ikke, der er noget som tyder på, at hun er vild med dig. Du aner
ikke, om det er hende som sender dig disse mails på Dating og hun
siger selv, at det kunne hun ikke finde på.

> [...]
venskab. Og jeg vil
> helst ikke have at et utroligt godt venskab skal gå i vasken.

Det kan jeg godt forstå. Men du har jo sagt det selv. Du føler
at du kan snakke med hende om alt og hun har det lige sådan med
dig. Så er der ikke andet at gøre end at tage fat om lorten for
nu at sige det lidt uskønt.

Fortæl hende at du har fået denne tanke, at hun måske gerne vil
noget mere end venner. Sig at du ikke føler sikker og ikke har
noget konkret at komme med, men at du kan mærke på dig selv, at
hvis i ikke snakker om det, så kommer det til at ligge i vejen
for jeres venskab.

Jeg ved godt, at det ikke er nemt. Jeg måtte nemlig selv gøre
det med en af mine venner for 1½ års tid siden. Jeg havde ret i
min antagelse og vi fik snakket om det. Jeg fik fortalt ham,
hvor meget jeg værdsatte hans venskab og at jeg godt kunne
forstå, hvordan man kunne få varme følelser for en som man stod
så nær. Han kunne føle sig lettet over at det ikke lå så tykt i
luften mere og vi kunne sammen finde ud af at håndtere det. I en
periode så vi ikke så meget til hinanden som vi plejede (uden dog
at holde os helt fra hinanden) og jeg måtte også sætte en stopper
for det her med at gå rundt hånd-i-hånd og sove i samme seng, for
at være konsekvent i de signaler jeg sendte til ham.

Vi forblev venner en tid, men venskabet fik et knæk da jeg og en
af hans bedste venner endte med at brænde varm på hinanden. Det
var absolut ikke planlagt og vi agerede også først på det, da det
lod til at min ven var kommet sig over sine følelser for mig (han
begyndte at date andre piger). Det viste sig dog, at det var
noget han gjorde for at prøve at gøre mig jaloux, og han blev
meget vred på sin ven over at han og jeg havde været sammen. Det
fik hans ven til at trække sig over for mig (fuldt forståeligt
idet de to gutter faktisk boede i samme hus). Nu har min ven
imidlertid fundet en rigtig sød kæreste som han har været sammen
med i et halvt års tid. De er lige flyttet sammen og der kan
altså ikke være nogen tvivl om, at han er kommet sig over mig.
Vi ses ikke så meget mere, men det har en del at gøre med
travlhed og så at sådan en kæreste og sammenflytning etc. jo
tager en del tid. Vi snakker dog stadig ofte i telefon eller på
nettet.

Hans ven ringede iøvrigt til mig 2 dage efter at min ven var
flyttet sammen med sin kæreste *G*.

> [...]
nogen, det
> hjælper altid at få noget der tynger en fortalt til nogen.

Tja døm selv. Vi er nok ikke så tætte venner som vi engang var.
Men jeg tror nu mest det skyldes at det har været svært at finde
tid til at ses, og jeg er ret overbevist om, at når der igen er
ro på, så vil vi begynde at se hinanden igen.

Hyg sig så vældigt
Puk

Fra : Michael Nielsen

Dato : 11-10-01 00:18

Hvorfor knepper du hende ikke bare

Fra : Tomas O.

Dato : 11-10-01 08:54

Michael Nielsen skrev:

> Hvorfor knepper du hende ikke bare

Fordi han er en anstændig fyr?

Nu jeg har fat i dig: kunne du ikke klippe det væk du ikek svarer
på og svare under det du citerer?

Du kan læse mere om citering her:
http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

--
Hilsen Tomas O.
http://www.netby.dk/Vest/Optimistvaenget/59/

Fra : Martin

Dato : 11-10-01 17:39

"Michael Nielsen" <michael@nielsen.tdcadsl.dk> wrote in message

> Hvorfor knepper du hende ikke bare

Nu vil jeg ikke bruge skældsord i her, men bare nøjes nævne min absolutte
afsky for din tankegang

Hvorfor tror du jeg ikke "bare" knepper hende? Fordi jeg ikke tænker med det
mindste hovede....

Hilsen
Martin

Fra : claus

Dato : 11-10-01 18:52

Martin <ingen@emailadresse.nej> wrote:

> [...]
> afsky for din tankegang
>
> Hvorfor tror du jeg ikke "bare" knepper hende? Fordi jeg ikke tænker med det

.... jo men da det nu er en diskussionsgruppe, der handler om
seksualitet, er det vel ikke så underligt, at nogen kommer på den tanke.
Det behøver jo ikke at ødelægge jeres venskab, hvis I bliver
småforelskede eller kærester - medmindre du da har en i forvejen.
--
hilsen claus