salme 103
Fra : Erik

Dato : 08-10-01 22:50

Så lang som østen er fra vesten har Gud fjernet min synd fra mig

Halleluja, min strid med SDH er nytteløst endt.

Erik

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-01 09:00

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så lang som østen er fra vesten har Gud fjernet min synd fra mig
>
> Halleluja, min strid med SDH er nytteløst endt.
>
> Erik

En yderst fornuftig beslutning. Man bliver simpelthen i dårlig humør af, at
forsvare de kristne værdier over for SDH. Enten vil de ikke erkende deres
vranglære, eller også kan de ikke. Desværre tror jeg mest det sidste.
Jeg har opgivet flere gange opgivet SDH-indlæg, men når de bliver
for grove, kan jeg ikke lade være, at forsvare min tro på min elskede
Frelser. Bare vent, det varer nok ikke længe inden een af dem melder sig på
banen her.

Ved du forøvrigt om *ismer har været debatteret i gruppen. Jeg kom i tanke
om, at der vist ikke er nogen ismer der IKKE er menneskeskabte, humanisme,
kommunisme, etc. Jeg kan nemmelig ikke komme i tanke om nogle.

Må Gud vor Far i Gud Sønnens navn gennem Gud Helligånd veelsigne dig.
Ernst

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 10:31

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> [...]
deres
> vranglære, eller også kan de ikke. Desværre tror jeg mest det sidste.

Jeg opfordrer dig igen (igen) til at læse gruppen fundats og følge de
spilleregler som er angivet her:

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.livssyn.kristendom

Indlæg, der direkte håner eller latterliggør andre, er
uønskede....Personforfølgelse har intet at gøre her i gruppen og
henvises til dk.snak.mudderkastning.

> [...]
> for grove, kan jeg ikke lade være, at forsvare min tro på min elskede
> Frelser. Bare vent, det varer nok ikke længe inden een af dem melder

Med hensyn til hvem som er grov eller ej, tror jeg at dine angreb på min
person som værende en "ondartet pest", har udstillet hykleriet i dine
udtalelser. Ikke nok med det, dine udtalelser og angreb overtræder klart
gruppens fundats, som er de spilleregler man bør følger herinde.

Jeg giver dig denne sidste chance for at undskylde dine grove
personangreb og at vi kan tilgive hinanden. Så vil jeg ikke afsende den
klage jeg er ved at skrive. Som Kristi efterfølgere er det den opførsel
Jesus har opfordret os til og jeg vil yderst gerne følge Jesu
opfordringer.

Kenn L. Schjødt
Dansk side om SDH: http://www.kristus.dk
Kirkens officielle hjemmeside: http://www.lds.org

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-01 10:58

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bc2c31c$0$8085$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> udtalelser. Ikke nok med det, dine udtalelser og angreb overtræder klart
> gruppens fundats, som er de spilleregler man bør følger herinde.

I mit svar til Erik har jeg ikke nævnt din person een eneste gang. Du kommer
i al fald aldrig til at bestemme hvad jeg skriver i Erik's streng. Hvis ikke
du bryder dig om det, så skrid tilbage til ALLE de andre strenge du forsøger
at dominere.

> [...]
> klage jeg er ved at skrive. Som Kristi efterfølgere er det den opførsel
> Jesus har opfordret os til og jeg vil yderst gerne følge Jesu

Nogen er gode til at pakke deres bemærkninger ind i "pænt papir" - du er en
af dem. Jeg vælger at sige tingene lige ud. Jeg beder gerne om tilgivelse,
hvis du føler dig personligt forfulgt. Du er dog en ivrig repræsentant for
SDH, som jeg aldrig vil kunne anerkende som kristne. Ligeledes har jeg
heller ingen probs med at tilgive dig.
Bortset fra det, er du da velkommen til, at skrive videre på din klage. Jeg
lader
mig desværre ikke true til tavshed, det er min elskede Frelser mig for kær.

Med venlig hilsen
Ernst

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 11:06

> [...]

klage. Jeg
> lader
> mig desværre ikke true til tavshed, det er min elskede Frelser mig for

Det tager jeg som et nej, jeg fortsætter hermed med min klage.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-01 11:02

"Erik" <erik-larsen@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> Så lang som østen er fra vesten har Gud fjernet min synd fra mig
>
> Halleluja, min strid med SDH er nytteløst endt.
>
> Erik

Hvad sagde jeg, SDH er her som forudsagt. Det er ikke nemt at være i fred
nogen steder.

Ernst

Fra : Kenn L. Schjødt

Dato : 09-10-01 11:13

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hvad sagde jeg, SDH er her som forudsagt. Det er ikke nemt at være i
fred
> nogen steder.

Hver gang jeg ser du angriber SDH eller mig, vil jeg besvare dine
påstande. Hvis du holder dig fra at angribe SDH, men blot skriver om
dine egne meninger og overbevisninger, vil du sædvanligvis ikke se mig.

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 09-10-01 11:56

"Kenn L. Schjødt" <kenn_s.fjern_for_email@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:3bc2cd02$0$8082$edfadb0f@dtext.news.tele.dk...

> [...]
> påstande. Hvis du holder dig fra at angribe SDH, men blot skriver om
> dine egne meninger og overbevisninger, vil du sædvanligvis ikke se mig.

SDH
De kalder sig " Jesu Kristi kirke af sidste dages hellige ." Josef Smith var
stifter af Mormonerne. Han levede i 1805-1844. Han siger at han engang fik
besøg af engle, som fortalte ham hvor der lå Guld-plader begravet. Han sagde
så at han gik derhen hvor englene havde sagt at guldpladerne lå, og der
gravede han dem op. De har en bog på niveau med bibelen, som de kalder
Mormons bog. I den bog står fx at Jesus tilbragte 40 dage sammen med
indianerne. Mormonerne har deres højborg i Utah i USA. Deres formue er ca.
30-50 mia. US dollars, og er med det en af de rigeste sekter. Det siges også
at der hvert 2 ½ minut kommer et nyt medlem af Mormonerne. Der er ca. 10
millioner medlemmer i verden i dag ! Det Mormonerne gør er at tage et år til
udlandet på mission. Der er fx en mand fra USA som tog til Danmark og
spillede sig i top i dansk Basket Ball, og kunne på den måde fortælle
budskabet til flere. Deres missions år betaler de helt selv.
De siger at Jesus , Faderen og Sønnen er 3 adskilte personer. Når folk mener
det, hedder det treteisme.
Vi har altid eksisteret ifølge mormonerne, dvs. at vi er et " præeksistens
åndeligt grundstof." . De engle som kæmpede for gud i begyndelsen, ifølge
Mormonernes lære, blev hvide, men dem som ikke kæmpede for Gud blev sorte.
Deres lære siger også at Gud er en mand som har udviklet sig til at være Gud
= " Elohim ." Han var en mand, men ved at hele tiden valgte det rigtige i
det han gjorde, udviklede han sig til at blive mere og mere guddommelig. Med
den lære har Gud altså en fysisk krop. Noget som Mormonerne også siger som
strider meget imod den kristne tro er at, Jesus blev undfanget ved fysisk
samleje mellem Gud og Maria.
Mormonerne har også påstået at Jesus var gift med Marta, Maria og Magdalene.
Hvad angår Helligånden er der delte meninger; Nogen siger at Helligånden har
et legeme og er Guds sind, mens andre tror at Helligånden er Guds kraft, og
resten betvivler Helligåndens eksistens.
Info hentet fra http://www.jimo.dk
Hvis dette er hensigten med dk.livssyn.kristendom at Mormonerne skal bruge
denne gruppe som missionsmark til denne sekteriske lære, så er det dybt
godnat.
Venlig hilsen
Ernst

Fra : Live4Him

Dato : 09-10-01 12:19

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> SDH
> De kalder sig " Jesu Kristi kirke af sidste dages hellige ." Josef Smith
var
> stifter af Mormonerne.

[SNIP]

~~~~~~~~~~~~~~
Du behøver ikke at poste det samme indlæg 4 gange fra Jimo's hjemmeside.
Hvis du ønsker at vi skal læse Jimo's artikel om mormonerne kan du bare
henvise til hans URL. Det er dårlig netikette at kopiere og poste det samme,
4 gange lige efter hinanden.

jørgen.

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 09-10-01 12:29

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> mælte sligt:

["Afsløringer"]
>Info hentet fra http://www.jimo.dk

Ja, dette har Erik sagt mange gange. Jeg tror efterhånden er fuldt ud
bevidste om, hvor frygtelige disse mormoner er.

>Hvis dette er hensigten med dk.livssyn.kristendom at Mormonerne skal bruge
>denne gruppe som missionsmark til denne sekteriske lære, så er det dybt
>godnat.

Det er ikke hensigtens med dk.livssyn.kristendom. Hensigten kan du læse
om i gruppens fundats, som du flere gange af Kenn er blevet henvist til.
Ifølge denne fundats er det fuldt ud tilladeligt at deltage her i
gruppen, lige meget hvilken religion eller livssyn, man selv bekender
sig til. Således har Kenn (og enhver anden) altså lige så meget ret til
at benytte denne gruppe som kætterjægere som dig og Erik. For alle
gælder det fælles regelsæt, der er fremsat i fundatsen, hvor det blandt
andet tydeliggøres, at personforfølgelse, hån og latterliggørelse er
uønsket i gruppen. Overtrædelse af fundatsen vil af og til føre til
klager fra den forurettede part.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"Jeg er -ning-tilhænger."

Fra : Kevin Edelvang

Dato : 09-10-01 21:23

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> skrev

> Således har Kenn (og enhver anden) altså lige så meget ret til
> at benytte denne gruppe som kætterjægere som dig og Erik.

Hehe, mon ikke disse såkaldte kætterjægere selv kunne have godt af at blive gået
efter i sømmene for kætterier.... Jeg stiller mig gerne til rådighed som
efterhånden erfaren kætterjæger. Nåh, jeg skal ud at hugge brænde!

--
De bedste hilsner
Kevin Edelvang

"Praeterea censeo ecclesiam populi esse delendam"

Fra : Erik

Dato : 09-10-01 14:40

"Ernst Pedersen" <tingvej@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

Lad ham fortsætte det han vil, men skammel du kræfterne om noget
Åndeligt opbyggende,

Erik

Lad os give Tyson et par gode flade Vestjyske roehakkerøretæver.