1000Base-T krydset kabel
Fra : Arne Keller

Dato : 08-10-01 20:54

Er der nogen som ved hvordan man laver et krydset 1000Base-T kabel

På forhånd tak

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-10-01 21:02

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
> Er der nogen som ved hvordan man laver et krydset 1000Base-T kabel

Jeg vil formode at det er på samme måde, ligesom 100 Base tx. Da 1000 Base-t
stadig er baseret på Kat 5?

Fra : Arne Keller

Dato : 08-10-01 21:48

On Mon, 8 Oct 2001 22:02:07 +0200, "Bjarke Hansen"
<bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> wrote:

>"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote in message
>
>Jeg vil formode at det er på samme måde, ligesom 100 Base tx. Da 1000 Base-t
>stadig er baseret på Kat 5?

Det tror jeg bestemt ikke.
1000Base-T er en 4 pars full duplex applikation.

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-10-01 21:16

On Mon, 08 Oct 2001 19:54:26 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller)
wrote:

>Er der nogen som ved hvordan man laver et krydset 1000Base-T kabel

Hardware Book nævner:
http://www.hardwarebook.net/cable/network/ethernet10basetcrossover.html

Altså 4 og 7, og 5 og 8, udover de sædvanlige.

--
- Peter Brodersen

Fra : Peter Brodersen

Dato : 08-10-01 21:19

On Mon, 08 Oct 2001 22:15:44 +0200, Peter Brodersen
<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hardware Book nævner:
[..]
.... den oprindelige/originale, der nu er ved at komme liv i igen, vel
og mærke.

"Vi kan ikke finde Joakim Ögren"-udgaven på http://hwb.sunsite.dk/
havde ingen info i den forbindelse.

--
- Peter Brodersen

Fra : Arne Keller

Dato : 08-10-01 21:48

<professionel@nerd.dk> wrote:

>Hardware Book nævner:
>http://www.hardwarebook.net/cable/network/ethernet10basetcrossover.html
>
>Altså 4 og 7, og 5 og 8, udover de sædvanlige.

Tak, det ser ud til at være præcis hvad jeg behøver.

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 08-10-01 23:08

"Arne Keller" <arne@kellernet.org> wrote:

> Tak, det ser ud til at være præcis hvad jeg behøver.

Har du checket om du rent faktisk behøver et krydset kabel, jeg har ikke set
ret mange 1000Base-T trancievere der ikke understøtter Auto-MDIX.

Check: http://www.google.com/search?q=1000Base-T+MDIX

Og: grouper.ieee.org/groups/802/3/ab/public/april98/minutes_0498.pdf

Hvor der står:
-----8<-----
Dan Dove proposed changes and answered questions about Auto MDI/MDIX.

MOTION 4 (technical---approved): "Move to include auto MDIX function in
clause 40"
Moved by A. Castellano, seconded by J. Creigh. In favor: 19; Against: 0;
Abstain: 1.
Motion 4 carries.

Colin Mick led the discussion of the technical comments to D2.1 numbered 1
thru 21 (a
paper copy of these comments is attached to these minutes). Comments
referring to
signal detect were withdrawn since signal detect has been removed from the
draft.

LUNCH BREAK from 12:30 PM until 1:30 PM.
-----8<-----

Nu er jeg ikke så stiv i IEEE standarder, google smed det bare lige i
ansigtet, så råb endelig op hvis jeg tager fejl.

Forkostpausen kan vi vist alle blive enige om ser fornuftig ud...

- Ulrik Lunddahl

Fra : Arne Keller

Dato : 09-10-01 20:56

On Tue, 9 Oct 2001 00:07:45 +0200, "Ulrik Lunddahl"
<nospam037@lunddahl.dk> wrote:

snip

>Har du checket om du rent faktisk behøver et krydset kabel, jeg har ikke set
>ret mange 1000Base-T trancievere der ikke understøtter Auto-MDIX.

Ja, et krydset kabel er nødvendigt.

snip

> [...]
>ansigtet, så råb endelig op hvis jeg tager fejl.
>
>Forkostpausen kan vi vist alle blive enige om ser fornuftig ud...

Jeg har haft fornøjelsen af at deltage i mit første ISO
standardiseringsmøde, 10 dage fra 8.30 til 18.00.
1 times frokost og fri søndag eftermiddag.
Behandlet 3 standarder og mere end 1600 kommentarer.
Fedt men hård.

Så jeg lover dig, forkosten er fortjent