100% newbie Mandrake 8.1 inst. Spørgsmål?
Fra : -=[ BranDBorG ]=-

Dato : 08-10-01 19:24

Hejsa... Endelig har jeg fået taget mig sammen til at forlade de lidt
"trygge og bekendte" Win2k og NT omgivelser... Jeg har hentet Mandrake 8.1
fordi jeg har tænkt mig at køre en dual boot sammen med win2k... Så jeg
ligesom kan lære Linux lidt bedre at kende ved hjælp af leg og lange fingre
(¨,)
Men efter jeg har hentet de 3 iso filer som denne distribution fylder... Så
har jeg haft en del problemer med at få skidtet inst. =/
Først prøvede jeg at brænde de 3 iso filer ud... Både med Nero og med
winoncd... Jeg fulgte de instruksioner der bliver beskrevet i readme
filen... Desværre kan jeg ikke boote fra cd'en... Så jeg prøvede at lave en
Linux Mandrake bootdisk vha cdrom.img... Det gik da også forholdsvist
fint... For nu kunne jeg komme ind i selve inst. programet (om man så må
sige)...
Men den nægter 100% at læse nogen af cd'erne... Det gælder både CD1, 2 og
3...
Den kan godt genkende mine cd-rom drev: Plextor 16/10/40 og et gammelt
creative 32x...
Jeg har forhørt mig om i nogen amerikanske nyhedsgrupper hvor de siger der
er fejl på cd'en... Ja sikkert... Men hvordan skal jeg så brænde de iso
filer? Og skal de overhovedet brændes?
Her kan i se hvilke tekst jeg få i fejlmeddelelsen... Ville blive meget glad
for et svar og måske en lidt nærmere forklaring af hvad disse linier
betyder... Da Linux kernen for mig er et nyt, uopdaget men spændende land
der skal udforskes =)

>---------------= Console start =---------------<
<4>hdc: ATAPI 40x CD-ROM CD-R/RW drive, 2048kB cache, DMA
<6>Uniform CD-ROM driver revision: 3.12
<4>hdg: ATARI 32x CD-ROM drive, 512kB cache
<6>SCSI subsytem driver Revision: 1.00
<4>Interleaved files not (yet) supported.
<4>File unit size :=0 for ISO file (1148928).
<4>Warning: defective CD-ROM (volume sequence number 65297). Enabling
"cruft" mount option.
<4>hdc: Status error: status=0x58 {DriveReady SeekComplete DataRequest }
<4>hdc: drive not ready for command
<4>hdc: status timeout: status=0xd0 { Busy }
<4>hdc: DMA disabled
<4>hdc: drive not ready for command
<4>hdc: ATAPI reset complete
<4>hdc: irq timeout: status=0x80 { Busy }
<4>hdc: ATAPI reset complete
<4>hdc: irq timeout: status=0x80 { Busy }
<6>end_request: I/O error, dev 16:00 (hdc), sector 0
<6>cdrom: open failed.

--
|-| BranDBorG |-| Brandborg@phreaker.net |-| 46330672 |-|
Year... This is my FreAking sign. !!! Just live with it!!!

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-01 20:16

-=[ BranDBorG ]=- wrote:

> [...]
> <4>hdc: ATAPI reset complete
> <4>hdc: irq timeout: status=0x80 { Busy }
> <6>end_request: I/O error, dev 16:00 (hdc), sector 0

Prøv at installere fra hdg i stedet. Måske hdc ikke kan lide at spise
cd'en...

Det lyder for mig som en fejlbrænding.

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
Chewbacca is actually not a bad SysAdmin icon. He's large, tends

Fra : -=[ BranDBorG ]=-

Dato : 08-10-01 23:03

| Prøv at installere fra hdg i stedet. Måske hdc ikke kan lide at spise
| cd'en...

Har prøvet fra begge cd drev... Det duede ikke fra nogen af dem =/...
Jeg brændte også ialt 3 eksemplare af de 3ISO'er... Det vil sige jeg har
smidt 9 skiver ud indtil videre =/
Har prøvet at brænde med Nero 2x... Og med winoncd en gang... Der er ingen
af dem der fungere bedre end de andre...
Jeg er nu ved at hente de 3 ISO cd'er en gang mere... Så må jeg se om dem
her virker bedre...

Fra : Kent Friis

Dato : 09-10-01 15:42

Den Tue, 9 Oct 2001 00:02:36 +0200 skrev -=[ BranDBorG ]=-:

> [...]
>af dem der fungere bedre end de andre...
>Jeg er nu ved at hente de 3 ISO cd'er en gang mere... Så må jeg se om dem

Hvis du kan finde en md5-checksum på Mandrake's hjemmeside, så prøv at
checke om filerne er intakte (på *nix bruges kommandoen 'md5sum' - jeg
ved ikke lige med win).

Mvh
Kent
--
War does not determine who is right, only who is left.

Fra : JN

Dato : 09-10-01 18:58

Som sidste udvej: Bestil det evt. hos www.linuxpusher.dk

mvh Jakob

Fra : Christian Andersen

Dato : 14-10-01 16:27

-=[ BranDBorG ]=- wrote:

>Har prøvet at brænde med Nero 2x... Og med winoncd en gang... Der er ingen
>af dem der fungere bedre end de andre...

Måske et simpelt forslag, men husker du at brænde ISO-filen som et
_image_ og du ikke bare brænder ISO-filen som den er over på CD'en?

--
"...personality goes a long way."

Fra : thecorner

Dato : 15-10-01 01:08

"-=[ BranDBorG ]=-" skrev d. 08-10-01 19:24 dette indlæg :
> [...]

> |-| BranDBorG |-| Brandborg@phreaker.net |-| 46330672 |-|
> Year... This is my FreAking sign. !!! Just live with it!!!

Jeg har selv downloaded de 3 iso´er som du snakker om, jeg har brændt
dem med fireburner 1.06, i programmet går du bare ind under (visual cue
burner & binchunker her klikker du med højre mus knap og vælger load
track from iso)
så simpelt kan det gøres, det ville måske hjælpe hvis du satte
hastigheden ned når du brænder, og sørg for at du brænder på et
ordentligt media
mvh thomas håber det virker.!

http://www.kandu.dk/