editor i Debian !!!
Fra : Kristian Bøeck-Niels~

Dato : 08-10-01 19:02

Hej

Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til Debian.
Hvad kan i anbefale????

mvh,
Kristian

Fra : DarkJedi

Dato : 08-10-01 19:32

> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til
Debian.
> Hvad kan i anbefale????

apt-gette PICO?

--
DarkJedi / darkjedi@cyberimage.dk

\\ -- Let's work together to get Hash-Functions legal
\\ for medical purposes only!

Fra : Henrik Boegh

Dato : 08-10-01 22:50

DarkJedi told the rest of dk.edb.system.unix:

[...]

> apt-gette PICO?

Nixen. Se svaret på spørgsmål 4.10 på
http://www.debian.org/doc/FAQ/ch-software.html
Alternativet er nano. Personligt foretrækker jeg dog vim, men det er en
smagssag.

> DarkJedi / darkjedi@cyberimage.dk

--
H e n r i k B o e g h ^ http://henrik.boegh.net/
*** There's an X_ to much in my email address ***

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 08-10-01 19:31

On Mon, 8 Oct 2001 20:02:08 +0200, Kristian Bøeck-Nielsen wrote:

> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den
> til Debian. Hvad kan i anbefale????

xemacs.

Men hvis du bedre kan lide pico, så var det måske værd at prøve nano
(apt-get install nano)?

<http://www.nano-editor.org/dist/v1.0/faq.html#1.3>

Mvh.

--
"I can do without honey, for a while Adam Sjøgren
By the end of the summer, I get tired" asjo@koldfront.dk

Fra : Peter Makholm

Dato : 08-10-01 19:33

"Kristian Bøeck-Nielsen" <kb@kaosrejser.dk> writes:

> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til Debian.
> Hvad kan i anbefale????

Pico er ikke open source og kan derfor reelt ikke distribueres legalt
i oversat form. Du kan eventuelt bruge nano der er en pico-klon.

Personlig bruger jeg altid Emacs til alt andet end meget små
opgaver. Jeg kan dog også anbefale en af emacs-klonerne, hvis man
finder emacs for tung, for eksempel jed.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-10-01 19:40

Kristian Bøeck-Nielsen wrote:

> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til
> Debian. Hvad kan i anbefale????

Tja, jeg bruger ikke andet end vi, vim eller emacs - afhængigt af
formålet...

Rasmus

--
-- [ Rasmus 'Møffe' Bøg Hansen ] ---------------------------------------
"Memory is like gasoline. You use it up when you are running. Of

Fra : Hroi Sigurdsson

Dato : 08-10-01 20:37

"Kristian Bøeck-Nielsen" wrote:

> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til Debian.
> Hvad kan i anbefale????

nano - en pico klon som lever op til Debian's licenskrav.

--
Hroi Sigurdsson hroi@asdf.dk

Fra : Michael Hjorth

Dato : 08-10-01 23:14

"Kristian Bøeck-Nielsen" wrote:

> Hej
>
> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til Debian.
> Hvad kan i anbefale????

Lær vi, så kommer du aldrig til at se en unix/linux hvor du ikke kan
editere. Selvom vi er tungt at starte med så er de fleste jeg har talt
med kommet til at kunne lide den efterhånden.

Michael.

Fra : CykelSmeden fra Aalb~

Dato : 09-10-01 00:07

Jeg har et par gange set joe på debian ?

finn

Fra : frank damgaard

Dato : 10-10-01 11:08

Kristian Bøeck-Nielsen <kb@kaosrejser.dk> wrote:
> Jeg har tidligere brugt PICO i Rødhætten men kan ikke finde den til Debian.
> Hvad kan i anbefale????

Med debian er der "ae" som er en lille simpel editor, som
installeres i /bin/ae så den altid er tilstede.
Så man bør lige checke denne for nød-ting under opstart.
(hvis man ikke vil bruge /bin/vi )

Derudover er der jo et hav af editorer efter egen smag og behag:

*emacs
joe/jmacs/jpico/jstar (emulerer disse)
jed
jove
pico
vim (vi)
elvis (vi)

Til grafisk brug findes bla. nedit

--
Frank Damgaard |

Fra : Lars Josephsen

Dato : 10-10-01 18:31

frank damgaard <frank.damgaard@no.spam> writes:

> Med debian er der "ae" som er en lille simpel editor, som
> installeres i /bin/ae så den altid er tilstede.

"ae" er ikke med i næste version af Debian (Woody), så jeg ved ikke
om der er nogen ide i at lære den.

M.v.h.

Lars
--
Do not reply to this address!
To find my real address try a search for my name on Google.

Fra : frank damgaard

Dato : 11-10-01 07:54

Lars Josephsen <blade@turing.dina.kvl.dk> wrote:

> "ae" er ikke med i næste version af Debian (Woody), så jeg ved ikke
> om der er nogen ide i at lære den.

Suk, sådan går det når man har en gammel debian installation hvor man blot
opgraderer; alle de gode gamle ting er der stadig.....

--
Frank Damgaard |

Fra : Peter Makholm

Dato : 11-10-01 08:09

frank damgaard <frank.damgaard@no.spam> writes:

> Suk, sådan går det når man har en gammel debian installation hvor man blot
> opgraderer; alle de gode gamle ting er der stadig.....

ae er blevet begravet efter en lang diskussion, hvor ingen kunne komme
med nogle konkrete bud på hvorfor ae skulle være en god editor. Den
virker ikke som folk uden unix erfaring forventer og dens emulering af
vi eller emacs er for dårlig til folk med unix erfaring.

Den er heller ikke den mindste, der er mindre editore, der opfylder
ovenstående krav bedre. Jeg tror nok at nye brugere får installeret
nano-tiny i fremtiden.

Jeg ved ikke om det bedre opfylder kravene for folk med
unixerfaring. Men erfarne folk vil nok alligevel bruge ed.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix