Silentdrive til 7200 Rpm
Fra : *Xray

Dato : 08-10-01 15:01

Hey.

Overvejer en Silentdrive som på
http://www.studiedata.dk/product.asp?product=71&page=1 men ville lige høre
om der er nogle der erfaringer med subj. med en 7200 Rpm harddisk i?

Bliver den for varm eller bliver levetiden nedsat? Evt. erfaring med
konkrete harddisk-modeller der fungerer 100%? Skal nemlig også have ny
harddisk :)

Takker...

*Xray

Fra : Rasmus Waehrens

Dato : 08-10-01 17:11

"*Xray" <na@na.dk> wrote:

> [...]
>
>Bliver den for varm eller bliver levetiden nedsat? Evt. erfaring med
>konkrete harddisk-modeller der fungerer 100%? Skal nemlig også have ny

Jeg har haft en Maxtor DiamondMax 40+ (20 Gb) siddende i skuffen i ca
1 ½ år. Jeg har ikke oplevet problemet - hvis man lader maskinen stå
tændt i nogle timer, og skiller den ad (hurtigt), så føles hd'en kun
godt lunken...

Min nuværende Maxtor DiamondMax Plus 60 sidder dog ikke i boksen -
mest fordi jeg er for doven til at skille computeren ad :)
--
Rasmus Waehrens
Prophet on a mission from HesteFest.dk

Fra : Martin Bangsø

Dato : 08-10-01 17:22

On Mon, 8 Oct 2001 16:01:13 +0200, *Xray wrote:

> [...]
> Bliver den for varm eller bliver levetiden nedsat? Evt. erfaring med
> konkrete harddisk-modeller der fungerer 100%? Skal nemlig også have ny

Jeg har lige bestilt sådan en SilentDrive til min 7200 RPM IBM 60 GXP
40 GB disk. Jeg har hørt fra andre med samme disk at der ikke skulle
være nogle problemer med den og så en SilentDrive-løsning. Min
harddisk temperatur når max 42 grader når den bare sidder som den er i
hd-holderen i mit kabinet og ifølge IBM's tech support er det
forsvarligt at lade den blive max 55 grader. Så jeg satser ikke på at
der opstår problemer. Men jeg skal nok melde tilbage når jeg har
hentet den på torsdag.

--
Martin Bangsø * http://home.dkik.dk/~martin_b