Hvor stor en harddisk...
Fra : Lothario

Dato : 08-10-01 13:49

....kan mit motherbard klare. Det er et Soltek SL-75KAV. Jeg har kigget på
deres hjemmeside, hvor der står:

Supports Ultra ATA 100/66/33

http://www.soltek.com.tw/English/product/75kav.htm

Det er lidt lang tid siden jeg var inde i computer-terminologien, men
betyder det ikke at den tager hvilken som helst størrelse, eller er det bare
hastigheden der refereres til? Det har måske mere med BIOS at gøre?

Moe

Fra : Devast8or

Dato : 08-10-01 14:44

Ultra ATA 100/66/33 refererer til de forskellige HD interfaces mobo'et kan
klare. Alle tre er almindelige IDE interfaces men der er forskel i
hastigheden. De burde ikke have noget at gøre med hvor stor en HD dit mobo
kan snuppe. Jeg kan desværre ikke sige noget om hvor store diske Soltek
SL-75KAV kan håndtere, men da det ikke er et helt gammelt mobo vil jeg da
tro at du ikke burde få nogle problemer med det. Men hæng mig ikke op på det
:)

Devast8or

--
Spamfilter activated

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 08-10-01 20:42

In article <bhhw7.3975$uQ.498096@news010.worldonline.dk>, iamnot@hippie.dk
says...
> ...kan mit motherbard klare. Det er et Soltek SL-75KAV. Jeg har kigget på
> deres hjemmeside, hvor der står:

Den kan klare det hele du :) Det er kun ældre bundkort, der har problemer med
at "se" store diske. Problemet ligger ved dit OS nu - mener at alle Windows-OS
kan klare de store diske.

--
/Søren

Husk, Google er din ven :)

Fra : Lothario

Dato : 08-10-01 21:35

> [...]
med
> at "se" store diske. Problemet ligger ved dit OS nu - mener at alle

Fino. Takker.