Aprilia RS / Yamaha TZR / Derbi GPR???
Fra : mikkelwinther

Dato : 08-10-01 08:37

Hej

Jeg overvejer at købe en af ovenstående modeller. Mit valg begrundes med
at de ligner motorcykler og skal bruges til at vænne sig til at køre på
2 hjul, inden motorcykelkortet tages til foråret.

Jeg vil gerne høre erfaringer med de forskellige modeller?
Hvilken skal jeg vælge?
Hvilken er nemmest/billigst at få til at køre mere end de 45?
Hvor hurtigt kan de respektivt køre?
Hvad med udstyret/grejet, jeg ved at Aprilia'en er supergrej - hvad med
de andre?

På forhånd tak

Mikkel
m@mlw.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Elbarto

Dato : 08-10-01 11:24

Rseren går ihvertfald 100kmt ..... og efter hvad jeg har hørt skal der
bruges en ny udstødning der nok koster
1200 - 1300kr *ss* med hensyn til Derbien har jeg ladet mig fortælle
(RPR) at den har
lidt flere HK på baghjulet som en RSer .....

Erik ElBarto
"Livet er som fyldtesjokolader .......man ved aldrig hvad man får "

Fra : RpR

Dato : 08-10-01 14:29

> [...]
> (RPR) at den har
> lidt flere HK på baghjulet som en RSer .....

RS'en går med god vilje 85 - 90km/t på toppen efter spærringerne er taget,
og har 5.5hk på baghjulet.
Derbi'en har omtrent 7hk på baghjulet og render med god vilje 100km/t.
Forskellen ligger i at Derbi'en som standard har 17,5mm karburator og en
cylinder der er noget mere hidsigt portet end Aprilia'en.
At den så også har en hjelmboks der hvor tanken normalt sidder er jo kun et
plus =)
Jeg fortryder ihvertfald ikke mit køb.
Vandt 1. premien ved Scooter Træf 2001 med flest hk på baghjulet (12,26hk og
118km/t på toppen, alt sammen med lovlig gearing).

De er næsten alle sammen begrænset på samme måde, nemlig en tragt i
forrøret. Udstødningen skal derfor skæres over, og tragten pilles ud
hvorefter udstødningen svejses sammen igen.
TZR'eren er dog undtagelsen. Den er begrænset via tændingen, så her skal CDI
boksen skiftes.
TZR'eren har samme motor som RS 50, så ydelsen ligger i samme klasse.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : olin

Dato : 11-10-01 00:43

Hej .
Hvis det er for at træne til mc, kan du ikke bruge noget af det lort med små
hjul, du skal have store, der en forskel du ikke kan sammenligne, det er
derfor de altid ligger i glat vejr, små hjul - hul i hoved / hul i røv.
olin.

Fra : RpR

Dato : 11-10-01 07:46

> [...]
> hjul, du skal have store, der en forskel du ikke kan sammenligne, det er
> derfor de altid ligger i glat vejr, små hjul - hul i hoved / hul i røv.

Hvis du ikke ved hvad du snakker om, hvorfor kan du så ikke bare tie stille?

140 / 60 - 16" er dælme større end de fleste lavbudget MC'er.