hastighed på adsl
Fra : kim dane

Dato : 08-10-01 06:17

hejsa er der et prog der kan vise hastigheden på min adsl forbindelse
eller andre prog der er til nytte sammen med adsl

Fra : JYK

Dato : 08-10-01 09:48

Du kan prøve at dl en større fil fra tucows.dk, fx Acrobat Reader 5.0.1, da
denne server er ret hurtig.

Hvis du bruger IE, kan du se hastigheden i overførsels-dialogboksen. Hvis du
bruger Netscape, kan du se hastigheden i bunden af skærmen (statuslinien).

Nu har jeg TD|BB 256 kbit/s dl. Når man bruger tcp/ip-protokollen, er det et
tab på ca. 13%, dvs. at jeg max. dl'er med 27,84 kB/s (256/8 * 87%).
Desuden er der tab, afhængig af hvor lang fra centralen du bor.
Hvis du derudover uploader samtidigt med at du downloader, så går det helt
galt for tcp/ip-protokollen, herved risikerer man at dl-hast. falder til det
halve.

Reelt kan jeg max. downloade med 27,2 kB/s, svarende til 85% af max, og jeg
bor 450 m. fra centralen.

Hvordan det forholder sig hos andre udbyderer end TD|BB skal jeg lade være
usagt.

_________________

Jesper
_________________

Fra : jn

Dato : 08-10-01 11:43

kim dane wrote:

> hejsa er der et prog der kan vise hastigheden på min adsl forbindelse
> eller andre prog der er til nytte sammen med adsl

Prøv http://anneli.dk/~jnp/SpeedTest, det er applet der gør et godt
forsøg på at estimere hastigheden.

Fra : TBC

Dato : 08-10-01 15:00

"kim dane" <country.danes@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> hejsa er der et prog der kan vise hastigheden på min adsl forbindelse
> eller andre prog der er til nytte sammen med adsl

Et godt program til at monitorere sit båndbreddeforbrug på realtime (hvad
enten der er surf, spil eller filetransfers), er sharewhare programmet DU
Meter.

Det kan downloades fra bl.a. zdnet.com (og så evt. i kombination med en
serial fra "Oscar", hvis det ikke skal lukke ned efter 1 times brug af
gangen uden registrering)

http://www.zdnet.com/downloads/stories/info/0,10615,35871,00.html

TBC

Fra : Kresten Hjelm Peders~

Dato : 08-10-01 17:04

kim dane <country.danes@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9prcvi$2dhl$1@news.cybercity.dk...
> hejsa er der et prog der kan vise hastigheden på min adsl forbindelse
> eller andre prog der er til nytte sammen med adsl

Hej NG.

Man kan med fordel downloade programmet Netstat fra Tele Danmarks
Bredbåndsportal under tilbehør, som tilmed er helt og aldeles gratis.

I modsætning til DU-Meter virker Netstat hele tiden, så langt tid man måtte
ønske det. Ægte freeware.....

Mvh.
Kresten Hjelm Pedersen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-10-01 17:42

"Kresten Hjelm Pedersen" <khp@post.tdcadsl.dk> wrote in message

> I modsætning til DU-Meter virker Netstat hele tiden, så langt tid man
måtte
> ønske det. Ægte freeware.....

Så har du da ikke prøvet DU meter 3. Der er ikke 1 times begrænsning på,
ligesom den gamle. Dog er begrænsningen på 30 dage istedet... Men da også
nok til at prøve

Fra : Kate

Dato : 08-10-01 22:22

Jeg må indrømme at jeg undrer mig over at i så ofte råder folk til at
bruge DUmeter. Jeg har det selv installeret, men er ved at blive træt
af det. Jeg undrer mig over at når jeg henter noget f.eks. fra en
nyhedsgruppe, så viser DUmeter f.eks. en DL på 100 kB/sec, mens Xnews
siger 48000-49000 B/s. Hvad er forskellen? For mig ser det ud til at DU
påstår hastigheden er den dobbelte af hvad Xnews mener.

--
Kate

Fjern noget fra adressen ved privat svar.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 09-10-01 10:44

"Kate" <oliwer@wanadoo.dknoget> wrote in message

> [...]
> siger 48000-49000 B/s. Hvad er forskellen? For mig ser det ud til at DU
> påstår hastigheden er den dobbelte af hvad Xnews mener.

Det er rigtigt. Hvis du har sat den forkert op, så viser den forkert. Fx. Hvis
du kobler op med en PPPoe klient. Så viser den dobbel hastighed. Men ellers
viser den rigtigt. Hvis du bruger et dial-up adsl, prøv at sæt den til Dial-up
Only.

--
Posted from [194.239.194.210]

Fra : Peter Tirsek