Nu er det på tide.
Fra : Børge Højlund Jensen~

Dato : 07-10-01 20:29

Nu er det på tide vi omvender os til den levede Gud og hans søn Jesus og
beder om tilgivelse.
Lad det ikke blive som på Noah dage at vi drikker , æder og tager til ægte
uden at endse tiden vi lever i .
Aldrig har tiden været så klar som nu Jesu genkomst i skyerne er meget nær.
Kære kristne venner lad os bede om tilgivelse for vores lunkenhed og
splittelse og lad os søge Gud af hele vort hjerte.
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
www.kaldtilviborg.subnet.dk

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 07-10-01 21:31

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <bhj@tdcadsl.dk> mælte sligt:

>Nu er det på tide vi omvender os til den levede Gud og hans søn Jesus og
>beder om tilgivelse.

Nu? Vi? Hvorfor nu? Nu er ganske ligegyldig. Hvorfor vi? Har du ikke
omvendt dig? Har langt hoveddelen af denne gruppes deltagere ikke
omvendt sig? Hvad er da pointen?

>Aldrig har tiden været så klar som nu Jesu genkomst i skyerne er meget nær.

Aldrig? Skal vi dømme efter begivenhederne på verdensscenen, så kunne
man tro, at de to verdenskrige svagt ville overgå, at USA kaster nogle
bomber i et u-land. Hvis det er religiøst hysteri, du dømmer på, så er
dagens dommedagsprofeter end ikke tilnærmelsesvis så hysteriske og
succesfulde, som man var ved det første årtusindskifte.

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
"I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab. Derfor vil jeg i aften
drikke så meget, at jeg kan tale af egen erfaring om dette onde."

Fra : Erik

Dato : 07-10-01 22:05

> "I morgen skal jeg forelæse om Noas drukkenskab. Derfor vil jeg i aften
> drikke så meget, at jeg kan tale af egen erfaring om dette onde."
> - Martin Luther

Ja, man kan drukne på to måder når v(æ)rden oversvømmer os.

Erik

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 07-10-01 23:24

"Børge Højlund Jensen fra Viborg" <bhj@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> splittelse og lad os søge Gud af hele vort hjerte.
> Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.

Ja, ja, vi BURDE vel iføre os lagener og sandaler og erklære Dommedagens
Komme? ;-D

Jeg håber ikke at det her er Dommedag jvf. Johannes' Åbenbaring, selvom
terrorangrebene måske kunne ligne...

Vi skal for pokker også passe på at vi som kristne ikke lader os forlede af
en Dommedagsfikseret muslim ved navn Bin Laden...Han vil have den totale
Verdensjihad lige nu, og jeg mener det er MEGET vigtigt at vi ikke giver ham
"støtte" i hans syge religiøse opfattelser...

Tværtimod må vi stå fast på at føre en nødvendig krig imod ham.

Anders Peter Johnsen

Fra : Rev. Heidelberg

Dato : 08-10-01 12:07

On Mon, 8 Oct 2001 00:24:16 +0200, "Anders Peter Johnsen"
<anderspj@post8.tele.dk> wrote:

>Tværtimod må vi stå fast på at føre en nødvendig krig imod ham.

Hva er en nødvendig krig?

Best wishes from Knut in Norway.
http://home.online.no/~kheidelb/

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 08-10-01 14:15

"Rev. Heidelberg" <kheidelb@online.no> skrev i en meddelelse

> Hva er en nødvendig krig?

Jeg vil mene at det er en nødvendig krig imod Bin Laden, når en fanatiker af
hans kaliber specifikt går efter civile. Det drejer sig om at vi - kristne
eller ej - ikke bør finde os i at han terroriserer den vestlige verden og
nedslagter knap 7000 civile.

Her kan man ikke bare vende den anden kind til. Og derfor opfatter jeg denne
krig imod Al-Qaeda som nødvendig. Manden skal stoppes, jo før, jo bedre.

Anders Peter Johnsen

Fra : Borge Rahbech Jensen

Dato : 08-10-01 08:57

d. 07/10/01 21:28 skrev Børge Højlund Jensen fra Viborg på bhj@tdcadsl.dk i
artiklen 3bc0acf2$0$230$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk:

> Nu er det på tide vi omvender os til den levede Gud og hans søn Jesus og
> beder om tilgivelse.

Det er vel altid på tide.

> Lad det ikke blive som på Noah dage at vi drikker , æder og tager til ægte
> uden at endse tiden vi lever i.

Hvad skal vi ellers gøre? Vi skal vel følge Jesu eksempel.

> Aldrig har tiden været så klar som nu Jesu genkomst i skyerne er meget nær.

Det er sagen uvedkommende. Jesus kommer, når vi mindst venter det, så vi bør
være rede til at tage imod ham når som helst.

> Kære kristne venner lad os bede om tilgivelse for vores lunkenhed og
> splittelse og lad os søge Gud af hele vort hjerte.

Det er vist ikke så meget tilgivelse som styrke, vi skal bede om. Vi skal
ikke bede om tilgivelse for vores lunkenhed, men bede om styrke til at følge
Jesu eksempel. Vi skal også fastholde vores bøn om, at Guds fremfor vores
egen vilje skal ske. Dermed forsvinder splittelsen formodentlig.

Hvis vi skal bede om tilgivelse, må det være tilgivelse for alle dem, der
gør andre mennesker ondt. Bønnen bliver som Jesu: "Tilgiv dem, thi de ved
ikke, hvad de gør".

Med venlig hilsen

Børge Rahbech Jensen