Kabel internet vs. ADSL...
Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-10-01 19:24

Davs.
Er der noget med at kabel tv internet kan komme op på højere hastighed end
adsl, hvis bare udbyderen kan det?
Er der noget precist tal for hvor hurtigt at kabel tv internettet nettet kan
overføre? og adls?

M.v.h Morten Jørgensen
Webmaster og Redaktør på:
www.starwayonline.com
e-mail tbd@starwayonline.com

Fra : Anders Bystrup

Dato : 06-10-01 20:30

Hej.

Jeg har selv Stofa kabelnet som kører med 1024/256. Det er da noget
hurtigere end de langsomste adsl linier.
Men hvis du står overfor at vælge vil jeg da anbefale adsl hvis du bare er
nogenlunde seriøs bruger da der på Stofa er en trafikgrænse på 4gb, det er
ikke mange film o.lign. om måneden. Men hvis du er heldig og bor i et af de
områder hvor Teledk har dækning med kabelinternet er det måske værd at kigge
på da de vist ikke arbejder med trafikgrænser.
Anders

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 07-10-01 20:53

"Anders Bystrup" <anders@redakula.net> wrote in message
> kan

Jeg HAR i øjeblikket kabel tv internet gennem Dansk Kabel TV og har haft det
i 10 måneder. Jeg betaler 135 kr. om måneden og får så følgene hastighed:
128/64.
Jeg får lige den hastighed at jeg betaler for. Min internet udbyder havde
ellers lige opdaget for nogle uger siden, at de havde koblet mig på 512/256
ved en fejltagelse. Men jeg betalte jo bare for 128/64. Så da blev jeg lidt
iriteret da de lige sætter den ned til en 1/4 hastighed. Surt...

Men jeg vil faktisk anbefale Dansk Kabel TV som kabel tv internet udbyder.
Ellers TDC Adsl da telefon abonnementet er med i prisen.

Fra : ABL

Dato : 07-10-01 20:38

Det er en prøve

Fra : Jens

Dato : 11-10-01 21:54

"Morten Jørgensen" <tbd@mailme.dk> skrev i en meddelelse
> Davs.
> Er der noget med at kabel tv internet kan komme op på højere hastighed end
> adsl, hvis bare udbyderen kan det?

Teoretisk kan Internet via kabel-TV (Som benytter DOCSIS standarden) opnå
hastigheder på ca. 40-45 Mbit/s downstream og ca. 10 Mbit/s upstream.Men det
er teoretisk.....
Da Internet over kabel-TV er et shared medie, nedsætter det selvfølgelig
hastigheden pr. Ø at flere skal deles om forbindelsen.

Arrowhead tilbyder f.eks.4/2 Mbit/s, se f.eks:
<http://www.arrowhead.dk/ishoej/abonnement.html>

> Er der noget precist tal for hvor hurtigt at kabel tv internettet nettet
kan
> overføre? og adls?

Jeg har hørt om en troværdig test af en Cisco uBR924 Cable Access Router i
et netværk med Cisco head-end udstyr kan levere 5/1 Mbit/s.
Specifikationerne for ADSL siger ca. 8/1 Mbit/s.

Jens