function - den vil bare ikke???
Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 07-10-01 16:30

Hej,

Jeg har lige lavet en lille funktion som gerne skulle 'snælgab tsket ne
evirks' (skrive en tekst baglæns)... Hvis jeg kører den som ren kode, virker
den skam fint - så der er ingen hest på isen... Men - nu ville jeg lave det
om til en funktion - men den driller??

Type
function Reverse(original: String): String;

------

function Reverse(original: String): String;
var
lanigiro : string;
i : integer;
o : integer;
begin

original := Form1.Edit1.Text;

o := StrLen(PChar(original)) ;

For i := 1 to o do
begin
lanigiro := original[i] + lanigiro;
end;

Result := lanigiro;

end;

// - Og kalder den med :

begin

Form1.Edit2.Text := Reverse(Form1.Edit1.Text);

end;

// ------- Men får fejlen : "Unsatisfied forward or external declaration:
'TForm1.Reverse' - Hvad og hvorfor?

// Søren

Fra : gusse

Dato : 07-10-01 16:37

eks... :)

Function ReverseString(S: String): String;
var
I: Integer;
begin
For I:=Length(S) downto 1 do
Result:=Result+S[I];
end;

begin
edit1.text:=ReverseString(edit1.text);
end;

Fra : Søren Aaholm Møller

Dato : 07-10-01 16:52

> [...]
> Result:=Result+S[I];
> end;
>
> procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);

Jeg kender godt 'ReverseString()', men ville bare lege med funktioner...
Hvad er der desideret FORKERT i den anden jeg selv lavede??

// Søren

Fra : Jens Axel Søgaard

Dato : 07-10-01 16:58

Havd sker, hvis du sletter

?

--
Jens Axel Søgaard

Fra : Thomas Due

Dato : 08-10-01 07:25

> [...]
> den skam fint - så der er ingen hest på isen... Men - nu ville jeg lave det
[SNIP]
> // ------- Men får fejlen : "Unsatisfied forward or external declaration:
> 'TForm1.Reverse' - Hvad og hvorfor?

Det der sker et at dit program tror at Reverse er en funtion som tilhører
TForm1. Den findes måske endda også som deklaration et eller andet stedet
i deklarationen af TForm1. MEN din implementation tilhører IKKE TForm1. F.eks.
istedet for at skrive

Function Reverse(original : String) : String;

Så prøv at skrive

Function TForm1.Reverse(original : String) : String;

og sørg så samtidig for at den findes i f.eks. TForm1's private sektion.
Det skulle meget gerne virke.

Mvh
Thomas Due